سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لغو سفر سرپرست وزارت دفاع آمريکا به اروپا در پی تحولات ونزوئلا

سرپرست وزارت دفاع آمریکا که قصد داشت به اروپا سفر کند به دلیل تحولات ونزوئلا سفرش را لغو کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ­خبرگزاری فرانسه، پاتریک شاناهان، سرپرست وزارت دفاع آمریکا روز چهارشنبه در آخرین لحظات سفر از پیش تعیین شده خود را به اروپا لغو کرد.

سخنگوی سرپرست وزارت دفاع آمریکا گفت "سرپرست وزارت دفاع به اروپا نخواهد رفت، زیرا او تصمیم گرفته است در واشنگتن بماند تا بتواند به طور مؤثرتری با شورای امنیت ملی آمریکا و وزارت امور خارجه درباره ونزوئلا هماهنگی‌های لازم را داشته باشد. "

این سخنگو همچنین تنها چند ساعت قبل از سفر از پیش برنامه ریزی شده پاتریک شاناهان به اروپا، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد "وی همچنین با ماندن در واشنگتن می‌تواند با وزارت امنیت داخلی برای کمک‌هایی که در مرز مکزیک لازم است، هماهنگی‌های لازم را به عمل آورد".

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا چند ساعت پیش تأکید کرده بود رئیس‌جمهور ترامپ آماده است در صورت لزوم دستور مداخله ارتش آمریکا در ونزوئلا را صادر کند.

روز سه شنبه شورش گروهی از سربازان علیه رئیس‌جمهور قانونی ونزوئلا، نیکلاس مادورو به نبرد‌های خشونت باری منجر شد.

وزیر امور خارجه آمریکا گفت: ‹‹دخالت نظامی ممکن است. این کاری است که آمریکا در صورت لزوم انجام خواهد داد. ما ترجیح می‌دهیم که با کناره گیری مادورو و برگزاری انتخابات جدید، یک انتقال قدرت صلح آمیز روی بدهد. رئیس‌جمهور ترامپ به وضوح اعلام کرده است که در یک زمانی باید بتوانیم تصمیم بگیریم. او آماده انجام هر کاری است که ضروری باشد››.

پنتاگون صبح روز چهارشنبه رسماً از سفر شاناهان به اروپا خبر داده بود. قرار بود وی در این سفر از کشور‌های آلمان، بلژیک و انگلیس دیدن کند.

مقامات آمریکایی از روز سه شنبه کارزار همه جانبه‌ای برای افزایش فشار بر نیکلاس مادورو آغاز کرده اند. آن‌ها ضمن هشدار‌های مکرر به حامیان رئیس‌جمهور ونزوئلا، مقامات فعلی این کشور را به جدا شدن از بدنه حاکمیت فعلی و پیوستن به جبهه خوآن گوایدو ترغیب می‌کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، ونزوئلا ، پنتاگون
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.