سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون فناوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات

۱۰۰ میلیارد تومان طی یکسال گذشته در توسعه ارتباطات هزینه شده است

معاون فناوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه همه شهر‌های کرمانشاه تحت پوشش ارتباطات کامل موبایل و دیتا شدند، گفت: این امر نشان از تحقق شبکه ملی اطلاعات در استان است.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، نصرالله جهانگرد معاون فناوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عصر امروز در آئین افتتاح ۵ پروژه فناوری و اطلاعات در استان کرمانشاه که از طریق ویدئو کنفرانس و با حضور رئیس جمهور برگزار شد، اظهار داشت: ۱۰۰ میلیارد تومان طی یکسال گذشته در توسعه ارتباطات صوت، دیتا، خدمات پست بانک هزینه شده و آماده افتتاح است، این اقدامات به نحوی انجام شده که در حال حاضر همه شهر‌های استان تحت پوشش ارتباطات کامل موبایل و دیتا شده‌اند و موید تحقق شبکه ملی اطلاعات در سراسر استان است.

وی گفت : برای تحقق این برنامه عظیم تحول ارتباطات کشور که از دور اول تصدی گری این دولت آغاز شد و در دور دوم مراحل تکامل آن سیر می‌شود ۱،۱۲۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری صورت گرفته و در ادامه فعالیت‌ها، علاوه بر شهر‌ها تکمیل و تعمیق بیشتر برای پوشش تمام نقاط روستایی استان و نقاط مرزی در دستور کار قرار دارد.

وی عنوان کرد: در حوزه توسعه دانش بنیان استان اقداماتی با همکاری مراکز علمی و دانشگاهی صورت گرفته و نسبت به تأسیس ظرفیت‌های جدید فنی و علمی حمایت‌های لازم به عمل آمده به نحوی که در این استان مرکز آپا، مرکز معماری دیجیتال، مرکز هشت هسته‌ای توسعه آی سی تی، مرکز تسهیل گری کسب و کار و دانش بنیان، مرکز آموزش‌های تخصصی تجهیزات ارتباطی برپا شده است.

جهانگرد بیان کرد: از محل اعتبارات اشتغال روستایی بیش از ۸۱ میلیارد ریال وام اشتغال در حوزه آی سی تی و سه میلیارد ریال از وام متعلق به شرکت‌های آی سی تی واگذار شده که استان کرمانشاه در این زمینه رتبه نخست کشور را دارد.

انتهای  پیام/ز


سفر رییس  جمهور به کرمانشاه

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.