سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زاخارووا: ادعای پمپئو درباره فرار مادورو بخشی از جنگ اطلاعاتی آمریکاست

سخنگوی وزارت خارجه روسیه ادعای وزیر خارجه آمریکا درباره اقدام روسیه در منصرف کردن رئیس‌جمهور ونزوئلا از فرار از کشورش را نادرست و بخشی از جنگ اطلاعاتی واشنگتن دانست.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در گفتگو با شبکه سی ان ان ادعای مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا درباره متقاعد کردن رئیس جمهور ونزوئلا برای فرار نکردن از این کشور از سوی مسکو را نادرست اعلام کرد.

سخنگوی وزارت خارجه ونزوئلا اعلام کرد واشنگتن نهایت تلاش خود را برای تضعیف ارتش ونزوئلا بکار گرفته و اکنون به عنوان بخشی از جنگ اطلاعاتی خود متوسل به (اخبار) جعلی شده است.

پیشتر وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان ادعا کرد نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا آماده بود روز سه‌شنبه این کشور را در برابر فراخوان خوآن گوایدو، سرکرده مخالفان، به شورش نظامی علیه دولت مادورو ترک کند، اما بعد از دخالت روسیه برنامه خود را تغییر داد. پمپئو در مصاحبه با سی‌ان‌ان مدعی شد: آن‌ها هواپیمایی را روی باند آماده کرده بودند. آن طور که ما فهمیدیم وی آماده بود امروز صبح برود. اما روس‌ها به او گفتند باید بماند.

مادورو روز گذشته با حضور در تلویزیون دولتی ونزوئلا اعلام کرد از دادستان‌های این کشور خواسته است تحقیقاتی را در خصوص کودتای نافرجام در این کشور را، که سبب زخمی شدن دست کم ۶۹ نفر در جریان درگیری میان حامیان گوایدو و نیرو‌های امنیتی شد، صورت دهند.

گوایدو که چند ماه پیش با چراغ سبز دولت آمریکا خودش را رئیس‌جمهور ونزوئلا خواند دیروز سه‌شنبه با انتشار ویدئویی خواستار شورش مسلحانه در این کشور شد. لحظاتی بعد دولت ونزوئلا در بیانیه‌ای اعلام کرد کودتایی کوچک را در این کشور خنثی کرده است. سرکرده مخالفان ونزوئلا در ویدئویی که سه‌شنبه منتشر کرد از ارتش این کشور درخواست کرد به بخشی از آنچه به ادعای وی «قیام ملی صلح‌آمیز ونزوئلا است» ملحق شوند.

مادورو هم اعلام کرد فرماندهان نظامی به قانون اساسی ونزوئلا پایبند هستند. او همچنین از هواداران دولت خواست برای حفظ قانون اساسی به خیابان‌ها بیایند.

انتهای پیام/

برچسب ها: ونزوئلا ، روسیه ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.