سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حجت‌الاسلام رستمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

به تربیت دانشجویان فکر می‌کنیم نه تنبیه آنها/ آئین‌نامه انضباطی در راستای حمایت از دانشجویان عمل می‌کند

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: آئین‌نامه انضباطی به تربیت دانشجویان می‌پردازد و تنبیه در دستور کار نیست.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آیین نامه انضباطی دانشجویان اظهار کرد: به دلیل برخی نقوص و همچنین هم‌پوشانی‌هایی که در برخی از قوانین وجود داشت به پیشنهاد معاونان آموزشی وزارت بهداشت و وزارت علوم، این آیین نامه انضباطی دست‌خوش تغییراتی شد.

وی درباره چگونگی عملکرد بخش‌های قدیم این آیین نامه گفت: در گذشته اگر هتک حرمتی به استاد یا دانشجو در فضای نشریات دانشجویی رخ می‌داد، کمیته انضباطی وارد عمل می‌شد اما برای فضای مجازی قانونی وجود نداشت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رستمی ادامه داد: اما در حال حاضر با تصویب بخش‌های جدیدی در آیین نامه اگر دانشجو یا استاد در فضای مجازی مورد توهین قرار گیرند، کمیته انضباطی وارد عمل می‌شود.

 حمایت از دانشجو در آیین نامه انضباطی

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها تصریح کرد: این بخش جدید در راستای حمایت و صیانت از حقوق دانشجو و استاد است.

وی با بیان اینکه آیین‌نامه جدید انضباطی تنبیهی نیست، اظهار کرد: این آیین‌نامه به موضوعات تربیتی توجه دارد و حوزه حقیقی و مجازی را رصد  می‌کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رستمی افزود: قرار نیست بر اساس این آیین‌نامه هیچ یک از دانشجویان به کمیته انضباطی بروند بلکه تنها تخلفات زیاد مورد بررسی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
کارمند دانشگاه آزاد
۲۲:۵۳ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
از فضای مجازی هرگونه استفاده ای میتوان برد هم حسن استفاده و هم سوئ استفاده . متاسفانه اندک دانشجویانی هم در این فضای مجازی عمومی مانند "ورودیهای 96 " یا "دانشجویان کلاس استاد ....." یا "شاکیان استاد ......." به ایراد تهمت و فحاشی و نشر اکاذیب علیه اساتید میپردازند
دکتر بازایی
۱۸:۱۲ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
چرا نباید دانشجویی که در فضای مجازی گروه تلگرامی راه اندازی میکند و علیه کارکنان شریف و اساتید دلسوز نشراکاذیب و توهین میکند تنبیه شود ؟ در تهران مرکز فضای مجازی اهرم فشار دانشجویان علیه اساتید جهت عدم سخت گیری و امتحان راحت شده است.
ناشناس
۲۲:۴۵ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
چندین مورد بوده که اساتید با نشراکاذیب و افترای چند دانشجوی مسئله دار دچار مشکلات عدیده و هتک حرمت شده اند. حالا بنظر طرفداران حریم خصوصی نباید با این عده کم دانشجوی مسئله دار برخورد انظباطی کرد؟