سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش ضریب ایمنی و پیشگیری از حوادث و بلایا یکی از اهداف پدافند غیر عامل در مهاباد

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: پدافند غیر عامل در دنیا به ویژه ایران به منظور پیشگیری از ایجاد ضررو زیان و ایجاد امنیت انسانی انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،کارگروه پدافند غیر عامل زیستی با توجه به تاکید معاونت غذا و داروی استان با حضور مدیر شبکه بهداشت و درمان، رئیس مرکز بهداشت، مسئولین شبکه ،نمایندگان ادارات مختلف شهرستان، و مدرسینی از پدافند غیر عامل استانداری،کمیته پدافند غیر عامل دانشگاه و معاونت غذا و دارو در سالن جلسات شبکه بهداشت و درمان مهاباد برگزار شد.

مرزنگ مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: پدافند غیر عامل در دنیا به ویژه ایران به منظور پیشگیری از ایجاد ضررو زیان و ایجاد امنیت انسانی انجام می‌شود که امروز پدافند غیر عامل به عنوان یک فرهنگ عمومی ادامه دارد. بر این اساس با برگزاری کارگرو‌های آموزشی نسبت به پیشگیری و مقابله با تهدیدات احتمالی آموزش‌های لازم داده می‌شود.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه در استان و کشورمان ایران حوادث و بلایای زیادی را تجربه کردیم به طوریکه از تعداد ۴۲ حوادث و بلایای طبیعی شناخته شده در جهان تاکنون تعداد ۳۱ بلایای طبیعی در کشورایران به وقوع پیوسته است. مخصوصا در استان ما انواع حوادث و بلایا که در سال‌های گذشته اتفاق افتاده و پاسخ داده شده است.

باقری کارشناس پدافند غیر عامل استانداری استان آذربایجان غربی در این زمینه گفت: پدافند غیر عامل به دفاع غیر نظامی و بدون کاربرد جنگ افزار گفته می‌شود که می‌توان از وارد شدن خسارات مالی به تجهیزات و تاسیسات مهم نظامی و غیر نظامی به ویژه تلفات انسانی جلوگیری کرد و یا خسارت را به حداقل ممکن برسانیم.

وی افزود: یکی از مولفه‌های اصلی دفاع غیر عامل فرهنگ سازی است که ۴ گام اساسی در پدافند غیر عامل اساسا بر عهده مدیران و نخبگان است. در هر وزارتخانه‌ای پدافند غیر عامل در قالب اداره کل شکل گرفته است.

وی اظهار داشت: گام نخست تولید ادبیات در حوزه پدافند غیر عامل است که باید به آن پرداخته شود. گام دوم باید مفاهیم و ادبیات تولید شده در مجامع و بستر‌های آموزشی ارائه و به خوبی در بین مدیران، کارشناسان، نخبگان و دانشجویان منتقل شود، گام سوم با استفاده از ابزار‌های رسانه‌ای و با توجه به مخاطبان طیف عمومی جامعه گفتمان سازی شود و در گام چهارم باید آگاه سازی استمرار یابد و تکرار شود تا منجر به فرهنگسازی و اصلاح رفتار عمومی جامعه در حوزه پدافند غیر عامل شود.

وی خاطرنشان کرد: ضرورت اطلاع رسانی، فرهنگسازی و تبدیل اصول پدافند غیر عامل به باور عمومی در جامعه بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود؛ که وظیفه آن نیز بر عهده مدیران و کارگزاران نظام می‌باشد.

انتهای پیام / س خ

برگزاری جلسه کارگروه پدافند غیر عامل زیستی شبکه بهداشت و درمان مهاباد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.