سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طبق آمار سرشماری مسکن و نفوس در سال ۹۵؛

جمعیت ایران ۷۹ میلیون و ۹۲۶ هزار نفر شمارش شد/ ۱۴۰۵، ایران ۸۹ میلیون نفری می‌شود

مرکز آمار، گزارش سرشماری سال ۹۵ را اعلام کرد که بر این اساس ایران دارای ۷۹ میلیون و ۹۲۶ هزار نفر جمعیت است.

به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از مرکز آمار، مرکز ملی آمار، گزارش سرشماری سال ۹۵ را اعلام کرد که بر این اساس ایران دارای ۷۹ میلیون و ۹۲۶ هزار نفر جمعیت است. شاخص‌های جمعیت و سلامت از مهم‌ترین ابزار‌های مطالعه و تصمیم گیری برای پژوهشگران، برنامه ریزان و سیاست گزاران به شمار می‌آید. نشریه شاخص‌های جمعیت و سلامت ایران با هدف ارائه آخرین شاخص‌های محاسبه شده و کاربردی در حوزه جمعیت و سلامت تدوین شده است.

در این نشریه پس از توصیف هر شاخص، مقادیر محاسبه شده به تفکیک استان، مناطق و جنس در قالب جداول، نمودار و نقشه ارائه شده است. همچنین اطلاعات به ترتیب از بیشترین تا کمترین مقدار برای هر استان مشخص شده و رتبه هر استان در شاخص‌های مختلف تعیین شده است. منابع محاسبات، اطلاعات سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ١٣٩٥ و نیز در مواردی داده های ثبتی موالید، فوت و طلاق است که همگی در زمره آمار‌های رسمی کشور قلمداد می‌شوند.
نشریه حاضر در قالب هفت بخش تهیه شده است. تعداد جمعیت در سال ١٣٩٥ و آینده نگری آن را در سال ١٤٠٥، اطلاعات مربوط به خانوار در سال ١٣٩٥ و آینده نگری آن در سال ١٤٠٥، ساختار سنی و جنسی جمعیت در سال ١٣٩٥، تعدادی از شاخص‌های مهم وضع زناشویی، باروری، مرگ و میر و مهاجرت هفت بخش این نشریه را تشکیل می‌دهند.

فایل نشریه شاخص‌های جمعیت و سلامت ایران در سال ١٣٩٥ در حال حاضر بر روی سایت مرکز آمار ایران قرار داده شده است. برای مشاهده چکیده این گزارش یه فایل پیوست مراجعه کنید.
 
انتهای پیام/


شاخص ­های جمعیت و سلامت ایران در سال ١٣٩٥ منتشر شد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.