سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با بسته شدن رودخانه چهل بازه، فاجعه سیل تکرار می شود

در صورت تصرف بستر رودخانه چهل بازه، اتفاقی به‌مراتب فاجعه‌‎بارتر از سیل شیراز در مشهد خواهد افتاد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد علایی مدیرعامل شرکت آب منطقه‎ای خراسان رضوی گفت: در سال‎های گذشته حد بستر رودخانه چهل بازه از سوی شرکت آب منطقه‌ای تعیین و ۵ سند به نام حکومت جمهوری اسلامی گرفته شد. پلاک این اسناد به نام سند ١٨٢ اصلی به ثبت رسیده است.

وی افزود: مصادره اموال مالک فراری حریم رودخانه و واگذاری ٨٠ درصد از آن به بنیاد مستضعفان و بنیاد شهید در ابتدای انقلاب انجام شد، همچنین بخشی از این املاک با قولنامه عادی و بخشی به صورت سهام از طریق شرکت سهامی فلات توس خرید و فروش شده است.

علایی ادامه داد: با توجه به ارائه سندی از سوی مالک فراری به نام سند ١٨٢ باقی‌مانده فرعی و فروش بخشی از زمین‌ها از طریق راننده شخصی فرد مزبور طبق احکام صادرشده از دادگاه، مالک فراری از راننده خود شکایت و دادگاه حکم هر‌دو طرف را باطل کرده است.

وی گفت: اکنون بنیاد شهید برای تصرف اراضی از آب منطقه‎ای شکایت کرده است که در مرحله اول، حکم به نفع ما صادر شد، ولی در تجدید نظر، حکم شکست و به نفع بنیاد شهید صادر شد.

وی بیان کرد: در این حکم آمده است صدور سند به نام سازمان آب منطقه‎ای اشتباه طلقی و برخلاف حق بوده است. این در حالی است که اسناد به نام حکومت جمهوری اسلامی بوده و اکنون قاضی حتی یک سانتی‌متر هم برای بستر رودخانه در نظر نگرفته و اسناد مالکیت حکومت جمهوری اسلامی بر بستر این رودخانه را باطل کرده است.

 مدیرعامل شرکت آب منطقه‎ای خراسان رضوی افزود: با توجه به حکم قاضی، باید تمام این رودخانه بسته شود. در صورت تصرف بستر رودخانه، اتفاقی به‌مراتب فاجعه‌‎بارتر از سیل شیراز در مشهد خواهد افتاد. از این رو، تنها راه ما اعتراض به این حکم، اجرای ماده ۴٧٧ و پیگیری از طریق رئیس قوه قضائیه است.

انتهای پیام//ف.ح
 
 

️فاجعه دروازه قرآن در انتظار چهل بازه

برچسب ها: بحران آب ، دادگاه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ایمان
۲۲:۱۳ ۲۷ فروردين ۱۳۹۹
انگار هیچ کجا تصرف غیر قانونی صورت نگرفته!!!یک عده ادم بیچاره ۱۵ سال پیش سهام اینجارو خریدن و قانون هم حقو به اینا داده،حالا مدیرعامل شرکت اب شده کاسه ی داغتر از اش.فقط خدا کنه زینفع نباشه و برای انجام وظیفه سینه چاک بده!!!