سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لزوم حفظ محیط زیست در استقرار واحد‌های صنعتی

توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی با حفظ محیط زیست و با نگاه ویژه به حوزه تولید و اشتغال ضورری است.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مسعود مهدی زاده مقدم مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی در نشست مشترک با فرماندار شهرستان رشتخوار و مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، گفت: واحد‌های صنعتی و تولیدی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی در حال توسعه یافتن هستند و صنایع مختلفی در آن حضور دارند که هم راستا با توسعه، نسبت به رعایت ملاحظات زیست محیطی، زمینه رشد و توسعه خود را دنبال می‌کنند تا محیط زیست پیرامون دچار مخاطره نشود.

وی افزود: یکی از موارد مهم استقرار واحد‌های صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی این است که با حفظ محیط زیست و نگاه حمایتی در جهت رونق تولید احداث شوند.

مهدی زاده مقدم ادامه داد: صنعتگران پیشگامان حفاظت از محیط زیست هستند، زیرا رشد و توسعه صنعتی با حفظ محیط زیست محقق می‌شود.

وی بیان کرد: اقدامات مطلوبی در حفظ مسائل محیط زیستی مانند احداث تصفیه خانه، آبیاری قطره‌ای فضای سبز و توسعه آن و استفاده از پساب تصفیه خانه‌ها در شهرک‌ها و نواحی صنعتی انجام شده است.

مهدی زاده مقدم عنوان کرد: نگاه ما در شهرک‌ها و نواحی صنعتی یک نگاه زیست محیطی بوده و اهمیت ویژه‌ای به حفظ و ارتقاء محیط زیست می‌دهیم تا ضمن رعایت مسائل زیست محیطی رویکرد‌های حمایتی صاحبان صنایع در کنار آن به بهترین نحو اجرا شود.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: یکی از اهدف اصلی ما در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان حفظ و توسعه فضا‌های سبز و ایجاد بوستان‌های صنعتی بوده که تاکنون ۸۸۵ هکتار فضای سبز در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان احداث شده که با تجهیز فضا‌های سبز به آبیاری تحت فشار و قطره‌ای و استفاده مجدد از پساب تصفیه خانه‌ها هم اکنون ۷۵ درصد آن‌ها با آبیاری تحت فشار و قطره‌ای انجام می‌شود تا به حفظ محیط زیست و منابع طبیعی کمک شود.

وی گفت: هم اکنون هشت تصفیه خانه متمرکز در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان با ظرفیت تصفیه ۱۴ هزار مترمکعب فاضلاب در شبانه روز مستقر بوده که ۷۵ درصد از واحد‌های صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی تحت پوشش هستند که با طرح‌های توسعه که در حوزه تصفیه خانه برنامه ریزی شده، ظرفیت شبکه تصفیه فاضلاب در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان در دو سال آینده به ۲۳ هزار مترمکعب در شبانه روز می‌رسد.
 
انتهای پیام//ف.ح
 
 

فعالیت هشت تصفیه خانه متمرکز در شهرک‌ها و نواحی صنعتی خراسان رضوی

برچسب ها: صنعت ، محیط زیست
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.