سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش محصولات کشاورزی برداشت شده در خرمشهر

مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر گفت: محصولات کشاورزی برداشت شده خرمشهر چند برابر انبارها است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،محمد مطرودی مدیر جهادکشاورزی خرمشهر در جلسه شورای اداری شهرستان خرمشهر گفت: برداشت محصولات پاییزه به دلیل گرما هوا در خوزستان اواخر فروردین و اوایل اردیبهشت انجام می‌شود که در حال حاضر ۳۰ کمباین در حال برداشت محصول در خرمشهر است.

وی، میزان برداشت محصول پاییزه در خرمشهر را بیش از ۲۰ هزار تن پیش‌بینی کرد و ادامه داد: در خرمشهر ۱۱ هزار هکتار کشت پاییزه انجام شده که از این میزان ۹ هزار هکتار به کشت گندم، هزار و ۵۰۰ تن به جو و ۵۰۰ هکتار نیز به کشت کلزا اختصاص یافته است که پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۲۰ هزار تن محصول در شهرستان خرمشهر برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر از کمبود فضا برای انبارداری محصولات برداشت‌شده به‌عنوان مشکلات بخش کشاورزی خرمشهر در این فصل زراعی یاد کرد و افزود: انبار خرمشهر ظرفیت انبار دو هزار تن را داد اما با این حجم برداشت پیش‌بینی‌شده، احتمال می‌رود انبارداری در خرمشهر مشکل ایجاد و نیاز به ظرفیت خالی بیشتری احساس شود.

مطرودی گفت: در شرایط فعلی پیشنهاد می‌شود هم‌زمان با برداشت محصول نسبت به انتقال و یا صادرات محصولات زراعی خرمشهر اقدام شود.

وی از خریداری پنج هزار تن محصول پاییزه در خرمشهر خبر داد و افزود: تا دو روز گذشته پنج هزار تن محصول از کشاورزان خرمشهری خریداری و تمام نهادهای بذر و کود نیز با همکاری اداره تعاون روستایی میان کشاورزان توزیع شد.

مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر در ادامه خطر حمله ملخ‌ها به خرمشهر و آبادان را نیز متذکر شد و ادامه داد: از اسفند ۹۶ هشدار حمله ملخ به منطقه داده شد.

مطرودی گفت: با توجه به اینکه ملخ‌ها باعث نابودی تمام محصولات کشاورزی می‌شوند و حتی می‌توانند پوشش گیاهی و ریشه برخی گیاهان را مورد تهدید قرار دهند توجه به این مشکل ضروری است.

انتهای پیام/ د

انتقال و صادرات محصول خرمشهر همزمان با برداشت

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.