سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون وزیر ارشاد:

خلیج فارس سند خدمت مردم تمدن آفرین ایران است

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: خلیج فارس نماد غیرت و مردانگی مردم ایران زمین و یادآور تمدن پاک و سند خدمت مردمان تاریخ ساز و تمدن آفرین این سرزمین است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  سید محمدمجتبی حسینی در آیین بزرگداشت روز ملی خلیج فارس در بوشهر بیان کرد: از دیرباز آفرینش‌های هنری در تحول یک سرزمین نقشی موثر داشته است و ایران به واسطه تاریخ و تمدن کهن خود بیشتر در این زمینه مورد توجه بوده است.

وی با اشاره به اینکه می‌توان آثار فرهنگ و تاریخ ایران را در جهان مشاهده کرد، افزود: ایران، بزرگ سرزمینی است که مردمانی  از  را به جامعه جهانی معرفی کرده که حضورشان در تمام عرصه‌ها مایه مباهات و افتخار بوده است.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  با اشاره به نقش خلیج فارس در ادبیات و هنر، ادامه داد: خلیج فارس علاوه بر بستر تبادل کالا و تجارت، محل صدور فرهنگ، فکر و اندیشه ایرانی است.

حسینی گفت: پیشینه باشکوه خلیج فارس می‌تواند دستمایه آفرینش‌های امروزی در عرصه‌های مختلف فکری، فرهنگی و هنری قرار گیرد و ایران را همچنان عزتمند به جهانیان معرفی کند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر نیز گفت: خلیج فارس به دلیل موقعیت جغرافیایی آبراهی مهم و استراتژیک در جهان است و اگر امور خلیج فارس را مدیریت نکنیم بدون شک دیگران آن را مدیریت خواهند کرد.

آیت الله صفایی بوشهری بیان کرد: در مجامع آکادمیک جهان این نکته اکنون ثابت است که مدیریت آینده جهان بدست کسانی است که دریا‌های ژئو استراتژیک را مدیریت می‌کنند.

وی ادامه داد: چند نقطه علامت زده شده در هندسه جهان شامل خلیج فارس، مدار هفت درجه دریای هند و دریا‌های سرخ و مدیترانه نقطه‌های مهم دریایی جهان هستند و کشوری می‌تواند در جهان به عنوان ابرقدرت باشد که نظم جهانی این مناطق را مدیریت کنند.

امام جمعه بوشهر افزود: در این بین جهان استکبار خلیج فارس را به عنوان مهم‌ترین عرصه ثروت به ویژه انرژی فسیلی و آفرینش فرهنگی مردمی و دینی، در عرصه تولید علم و تاثیرگذاری، ژئواستراتژیک تعریف کرده‌اند و می‌خواهند در عرصه علم و فناوری، سیاسی و اقتصادی به آن تسلط پیدا کنند.

آیت الله صفایی بوشهری یادآور شد: سهم ایران از اقتصاد کرانه‌ای تنها ٢,٧ درصد است که باید این میزان افزایش یابد و در این میان استان بوشهر باید از داشتن بیش از ٩٠٠ کیلومتر مرز آبی در عرصه اقتصاد کرانه‌ای به‌خوبی استفاده کند.

وی تاکید کرد: زمانی می‌توان ادعای بزرگداشت روز ملی خلیج فارس را مطرح کرد که علاوه بر حفاظت، بهره مندی کارآمد از آن صورت گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر ادامه داد: استعمار در نظم نوین جهان به ویژه حوزه خلیج فارس تلاش دارد تمام واژه‌ها دارای مفاهیم سیاسی فرهنگی، اندیشه‌های بیداری آفرین، مقاومت زا و حادثه آفرین و تمامی مبانی مبارزه با استعمار را از بین ببرد تا از این طریق منطقه خاورمیانه و به‌ویژه خلیج فارس کاملا مهندسی شده اداره شود.

انتهای پیام/ک

بزرگداشت روز ملی خلیج فارس

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.