سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس اتحادیه کفاشان دست دوز:

واحد‌های تولیدی همچنان با کمبود مواد اولیه دست و پنجه نرم می‌کنند/ فعالیت ۴۲۰۰ واحد صنفی مجوزدار

شجری گفت: با گذشت ۴۰ روز از سال جدید، همچنان واحد‌های تولیدی با کمبود مواد اولیه مواجه‌اند که این امر می‌تواند به تعطیلی واحد‌های صنفی منجر شود.

رسول شجری، رئیس اتحادیه کفاشان دست دوز در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی باشگاه خبرنگاران جوان،  درباره بازار کفش گفت: باتوجه به اینکه ۴۰ روز از سال جدید می‌گذرد، اما همچنان واحد‌های تولیدی با کمبود مواد اولیه مواجه‌اند که این امر می‌تواند به تعطیلی واحد‌های صنفی منجر شود.


بیشتر بخوانید: تولید کفاشان دست‌دوز ۵۰ درصد کاهش یافته است 


شجری با بیان اینکه افزایش ۲۵ تا ۳۰ درصدی را در بازار کفش شاهد هستیم، افزود: این افزایش قیمت به علل افزایش حقوق کارگری، بیمه و غیره   است که البته توان خرید مردم در بازار کم شده است.

رئیس اتحادیه کفاشان دست دوز با بیان اینکه ۵ تا ۶ هزار واحد صنفی کفش در تهران مشغول به فعالیت اند، تصریح کرد: از این میزان، تعداد ۴۲۰۰ واحد صنفی دارای مجوز کسب هستند.

شجری تأکید کرد: از دولت درخواست می‌کنیم برای تهیه مواد اولیه، توجه جدی داشته باشند تا مشکلی برای تولید داخل به‌وجود نیاید.

رئیس اتحادیه کفاشان دست دوز گفت: امیدواریم باتوجه به نامگذاری امسال به نام "رونق تولید"،  بازار کفش بهبود و توسعه یابد، چرا که این صنف، همچنان با مشکلات زیادی همچون تهیه مواد اولیه و غیره دست و پنجه نرم می‌کنند.

به گفته شجری، باتوجه به نظارت‌های دقیق در این صنف، قاچاق در این حوزه کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه تولیدات داخل، قابلیت رقابت با برند‌های دنیا را دارد، اظهار کرد: درحال حاضر گرایش مردم به سمت خرید کالا‌های خارجی است، بنابراین باید تلاش شود که خرید مردم به سمت کالا‌های داخلی باشد.

رئیس اتحادیه کفاشان دست دوز گفت: باتوجه به شعار رونق تولید، از مسئولان درخواست می‌شود که به این بخش توجه ویژه‌ای شود تا بتواند در جهت تحقق آن گام بردارد.

به گفته شجری، زمانی که بازار کفش سر و سامان بگیرد به طور قطع دست دلالان و سودجویان در این بخش کوتاه می شود.

انتهای پیام/

تولیدات داخل، قابلیت رقابت با برند‌های دنیا را دارد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.