وی به تقاطع ایستگاه محمدیه با خط یک مترو اشاره و خاطر نشان کرد: ورودی سوم ایستگاه محمدیه با نمای زیبای آجری زینت بخش میدان محمدیه خواهد بود و مسافران از طریق این ایستگاه به خط ۷ و در نتیجه خطوط دیگر دسترسی مییابند.
مدیر عامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو)، با تاکید بر اینکه بخش سیویل و ساختمانی این ایستگاه ۹۹ درصد پشرفت داشته است، افزود:در حال حاضر در حال تکمیل نازک کاری و حمل و نصب ۸ پله برقی این ایستگاه هستیم.
امام با اشاره به اینکه سیستم روشنایی و اطفای آبی ایستگاه نیز تکمیل شده است، تصریح کرد:با توجه به اتمام بخش ساختمانی؛ عملیات نصب تجهیزات سیگنالینگ (سیستم کنترل اتوماتیک قطار)، سیستم تهویه و مخابرات و همچنین سیستمهای اطفای حریق و هواسازهای ایستگاه نیز در حال انجام است.
امام با اشاره به اینکه روش اجرای این ایستگاه کاملاً زیرزمینی بوده است، افزود:زیر بنای این ایستگاه بیش از ۱۵ هزار متر مربع و طول سکوی آن ۱۶۰ متر است.
امام در ادامه با تاکید بر اینکه هر اندازه برای تأمین ایمنی شهروندان در رفت و آمدهای شهری اعتبار اختصاص دهیم، در واقع اعتباری است که برای حفظ جان آنان قائل شده ایم، تصریح کرد: مدیریت شهری و شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) نیز در راستای کاهش حجم ترافیک؛ توسعه خطوط پر مسافر پایتخت از جمله خطوط ۶ و ۷ را در اولویت خود در سال ۹۸ قرار داده است.
خط ۷ مترو تهران بهطول ۲۷ کیلومتر و ۲۲ ایستگاه از ورزشگاه جهان پهلوان تختی در جنوب شرق تهران آغاز و پس از عبور از مناطق پر جمعیتی مانند بزرگراه شهید آیتالله محلاتی، خیابان مولوی، خیابان هلال احمر، خیابان قزوین، بزرگراه شهید نواب صفوی، خیابان آزادی، میدان توحید، برج و بیمارستان میلاد و میدان صنعت، به میدان بوستان در سعادت آباد ختم میشود.
انتهای پیام/