سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون هماهنگی انتقال شرکت توانیر:

میزان پیک مصرف به ۶۱ هزار مگاوات می‌رسد

حسینی گفت: میزان رشد مصرف برق که حدود ۳ تا ۵ درصد است و با برنامه‌های در نظر گرفته شده میزان مصرف در اوج پیک ۵۸ تا ۶۱ هزار مگاوات برسد.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، سیدزمان حسینی، معاون هماهنگی انتقال شرکت توانیر امروز در حاشیه نهمین کنفرانس ملی نیروگاه‌های برق در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برنامه‌هایی از سوی وزارت نیرو و توانیر برای عبور از پیک مصرف برق سال ۹۸ تبیین شده است که عمده آن مربوط به بخش تولید، انتقال و مدیریت مصرف است.

معاون هماهنگی انتقال شرکت توانیر با اشاره به اقدامات صورت گرفته تصریح کرد: با تخصیص اعتبارات و تأمین منابع مالی برای پروژه‌های مختلف در حال اجرایی شدن و آماده سازی برای عبور از پیک تابستان هستیم.


بیشتر بخوانید: کاهش خاموشی‌های تابستان با مشارکت مردم امکان‌پذیر است


وی با اشاره به افزایش ظرفیت تولید برقابی در کشور بیان کرد: طی بارش‌های اخیر در کشور ظرفیت تولید برق نیروگاه‌های برق آبی از ۵ هزار مگاوات سال گذشته به ۱۰ هزار مگاوات خواهد رسید و پیش‌بینی می‌شود که امسال با صرف جویی ۳ هزار مگاواتی از پیک مصرف عبور کنیم.

به گفته وی؛ در بخش تولید توسعه نیروگاه‌های کشور و بهینه سازی نیروگاه‌ها و در بخش انتقال توسعه و بهینه‌سازی شبکه‌های توزیع و فوق توزیع صورت گرفته است.

وی با اشاره به میزان تلفات در شبکه توزیع برق اظهار کرد: تلفات برق در بخش توزیع ۱۱ درصد است که با تلاش‌های صورت گرفته، این رقم از ۱۵ درصد به ۱۱ درصد رسیده است.

حسینی در پایان گفت: میزان رشد مصرف برق حدود ۳ تا ۵ درصد است و با برنامه های در نظر گرفته شده به نظر می‌رسد مصرف در اوج مصرف به ۵۸ تا ۶۱ هزار مگاوات برسد.

انتهای پیام/

میزان رشد مصرف برق حدود ۳ تا ۵ درصد است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.