سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش ۵۷ درصدی جرائم مالی و کلاهبرداری‌های اینترنتی در کردستان

رئیس پلیس فتای استان کردستان از افزایش ۵۷ درصدی جرائم مالی و کلاهبرداری‌های اینترنتی در حوزه تجارت الکترونیک در استان خبر داد.

رئیس پلیس فتای استان کردستان در گفت و گو با خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،  گفت: با توجه به استقبال مردم از خرید‌های اینترنتی و به تبع آن ورود به درگا‌های اینترنتی و همچنین عدم آگاهی و شناخت صحیح کاربران در این حوزه همچنان شاهد کلاهبرداری‌های اینترنتی در سطح استان هستیم.

سرهنگ مهدی دانش پور افزود:سرقت اینترنتی در فروردین ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته با رشد ۵۷ درصدی مواجه بوده است.

وی گفت: بانک‌های استان موظف هستند تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری جهت جلوگیری از هرگونه جرائم مالی در حوزه الکترونیک نسبت به فعالسازی رمز دوم یکبار مصرف متقاضیان اقدام کنند.

وی از مردم خواست از اصالت درگاه‌های بانکی اطمینان حاصل کرده و سپس اقدام به خرید اینترنتی نمایند و همچنین تمام وجوه نقدی خود را در یک کارت دخیره نکنند.

وی در پایان گفت: اکثر مال باختگان که به پلیس فتا مراجعه می‌کنند به جهت خرید نرم افزار‌های متعدد از سایت و کانال‌های نامعتبر می‌باشد که قربانی کلاهبرداران اینترنتی می‌شوند.

انتهای پیام/ع

فعالسازی رمز دوم یکبار مصرف برای مشترکین

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.