سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رییس سابق سازمان ثبت اسناد:

جعل سند در سازمان ثبت به صفر رسیده است

تویسرکانی گفت: در گذشته جعل سند یکی از جرائم شایع بود، اما امروز جعل سند در سازمان ثبت به صفر رسیده است

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، احمد تویسرکانی رییس سابق سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در مراسم تودیع و معارفه روسای قدیم و جدید این سازمان که امروز (سه شنبه، ۱۰ اردیبهشت ماه) برگزار شد، اظهار کرد: امروز نظام ثبتی بهتر از گذشته اثر خود را نشان داده و همه اعتقاد دارند که نظام ثبتی برای یک نهاد الزام آور برای جامعه است.

وی گفت: امروز بسیاری از بورکراسی‌ها و کاغذ بازی‌ها در سازمان ثبت از بین رفته و دیگر شاهد صف‌های طولانی در دفاتر ثبت نیستیم و دست دلالان کوتاه شده است.

رییس سابق سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: زمانی اعلام شد سیل دفتر سازمان ثبت اسناد را در پل دختر زیر گل برده است، اما نگرانی نداشتیم، چرا که تمام اسناد را در تهران داشتیم.

  تویسرکانی ادامه داد: امروز اگر دفتر ثبت اسناد برای از بین بردن برخی اسناد دچار آتش سوزی شود دیگر نگران اسناد نیستیم، چرا که تمام اسناد اسکن شده اند و دیگر شاهد صدور چند سند برای یک ملک نیستیم.

وی با بیان اینکه زمینه فساد را برای بسیاری از دلالان از بین بردیم، خاطرنشان کرد: بنده زمانی که رییس دادگستری بودم مشاهده کردم که فردی را دستگیر می‌کردند که از منزل او دفتر ثبت اسناد و صد‌ها سند جعلی کشف شد.

رییس سابق سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بیان کرد: در گذشته جعل سند یکی از جرائم شایع بود و امروز جعل سند در سازمان ثبت به صفر رسیده و زمینه فساد از بین رفته است.

 تویسرکانی بیان کرد: آیت الله آملی لاریجانی بار‌ها به بنده تذکر دادند چرا برای اقدامات خود تبلیغ نمی‌کنید که بنده پاسخ دادم کار سازمان ثبت برای مردم است و نیاز به تبلیغ ندارد.

رییس سابق سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: در ابتدای شروع کار نمی‌توانم بگویم چه میزان مخالفت‌ها و سنگ پرانی‌ها را تحمل کردم و بنده خودم هم ناراحت بودم که بسیاری از اقدامات و کار‌ها قابلیت اجرا ندارد.

تویسرکانی با اشاره به اینکه اگر حمایت‌های آیت الله آملی لاریجانی نبود در این فضای سنگین نمی‌توانستیم کار کنیم، گفت: امروز تمام اسنادی که در جعبه‌ها شکسته بودند ثبت الکترونیک شده اند.

گفتنی است؛ ذبیح الله خدائیان با حکم رییس قوه قضاییه جایگزان احمد تویسروکانی رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور شد.

خدائیان پیش از این در معاون حقوقی قوه قضاییه بود.

انتهای پیام

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.