جباری، مدیر پروژه راه آهن چابهار- مشهد در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،گفت: پس از انعقاد تفاهم نامه شرکت چینی ساینا هیدرو با شرکت ساخت و توسعه زیر بناهی حمل و نقل کشور، هیئت فنی این شرکت برای بررسیهای اولیه مسیر از نظر عوارض منطقه و ابنیههای بزرگی مثل پلها و تونلها به نهبندان سفر کردند.
وی با بیان اینکه بقیه مسائل در مذاکرت آینده تعیین میشود، افزود: بعد از توفق بر سر مسائل مالی قرار داد با این شرکت بسته خواهد شد.
مدیر پروژه راه آهن چابهار- مشهد با بیان اینکه این شرکت از شرکتهای بزرگ چین است که در پروژههای بزرگی در سطح کشور فعالیت میکند، گفت: هنوز به طور قطعی نمیشود گفت که ساخت راه آهن زاهدان-بیرجند توسط چینیهای کی آغاز میشود.
جباری افزود: طول این مسیر ۶۳۰ کیلومتر و مبلغ تفاهم نامه ۹۲۰ میلیون یورو است.
مدیر پروژه راه آهن چابهار- مشهد با بیان اینکه راه آهن چابهار-مشهد طولانیترین پروژه ملی است، گفت: این پروژه از اهمیت بالایی برخوردار است که تنها با اتکا با منابع مالی دولت نمیتوان آن را انجام داد.
جباری افزود: به همین دلیل این مسیر را دو قسمت کردیم و مسیر زاهدان به بیرجند به طول ۶۳۰ کیلومتر را به سرمایه گذار خارجی و مسیر بیرجند-مشهد به طول ۲۷۰ کیلومتر را به ۵ سرمایه گذار داخلی داده شد.
وی با بیان اینکه سرمیه گذاران داخلی از منابع صندوق توسعه ملی به صورت وام استفاده میکنند، گفت: با وجود پیشرفت خوب این پروژه هم اکنون راه آهن مسیر گناباد- یونسی در حال اجر است و پیشرفت ۳۵ درصدی داشته است.
انتهای پیام/ب