سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خریداری ۱۴ هزار و ۶۰۰ تن کلزا از کشاورزان خوزستان

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی منطقه ۴ کشور از خریداری ۱۴ هزار و ۶۰۰ تن کلزا از کشاورزان خوزستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، خدارحم امیری زاده، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی منطقه ۴ کشور گفت: با وجود مشکلات ناشی از بروز سیلاب و آبگرفتگی‌ها مسیر‌های دسترسی به مزارع کلزا، برداشت و خرید این محصول مهم در خوزستان همچنان ادامه دارد. 

وی افزود: نرخ تضمینی هر کیلوگرم دانه روغنی کلزا را ۳۴ هزار و ۴۰۰ ریال عنوان کرد و افزود:نرخ تضمینی کلزا در مقایسه با سال زراعی گذشته ۴ هزار ریال افزایش یافته است.

امیری زاده در ادامه بیان داشت: بهای کلزای خریداری شده از کشاورزان خوزستان پس از ۲۴ ساعت به حساب کشاورزی واریز می‌شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی منطقه ۴ کشوراظهار کرد: طی ۲ هفته گذشته از شروع برداشت دانه روغنی کلزا، تاکنون ۱۴ هزار و ۶۰۰ تن کلزا از کشاورزان خوزستانی به نرخ تضمینی خریداری شد.

برداشت دانه روغنی کلزا از ۲۸ فروردین ماه از سطح ۲۳ هزار هکتار از مناطق جنوبی، غرب، جنوب شرق و شمال شرق خوزستان که مهمترین کانون‌های کشت محصول کلزا هستند شروع شد و پیش بینی می‌شود تا اواخر اردیبهشت ماه برداشت این محصول در خوزستان بجز نقاط محدودی در شمال شرق استان که جزو مناطق سردسیر استان محسوب می‌شوند ادامه داشته باشد.

تولید این محصول راهبردی که نقش مهمی در تامین روغن خوراکی مورد نیاز کشور دارد هر سال سطح زیر کشت آن در خوزستان افزایش می‌یابد.

در جریان سیلاب مهیب اخیر حدود ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی و نیشکری خوزستان دچار آبگرفتگی شد و حدود ۸۲ هزار میلیارد ریال به بهره برداران محلی و شرکتی استان وارد شد.

کشاورزان شوش، شوشتر (شعیبیه)، دشت آزادگان، اهواز، خرمشهر، حمیدیه و دزفول بیشترین خسارت را از سیلاب متحمل شدند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ ن

خریداری کلزا کشاورزان توسط جهاد کشاورزی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.