سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل دفتر آموزش دبستانی وزارت آموزش و پرورش:

جشنواره جابربن حیان مهارت تفکر در دانش آموزان را تقویت می‌کند

مدیرکل دفتر آموزش دبستانی وزارت آموزش‌وپرورش گفت:با اجرای طرح جابربن حیان مهارت تفکر در دانش آموزان تقویت می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مرتضی شکوهی، مدیرکل دفتر آموزش دبستانی وزارت آموزش و پرورش در جشنواره جابربن حیان استان اردبیل با اشاره به اهمیت برگزاری طرح جابر بن حیان در مدارس اظهار کرد: در طرح جابر بن حیان درصدد هستیم تا دانش آموزان با روحیه پرسشگری و پژوهش محوری تربیت شوند، زیرا آن‌ها باید به مرور زمان با مهارت‌های مانند تفکر، حل مسئله و انجام کار علمی پژوهشی آشنایی پیدا کنند.

وی با بیان اینکه آموزش‌وپرورش وظیفه دارد تا فرصت‌هایی را برای دانش آموزان جهت عملی کردن آموخته‌های خود در کلاس‌های درس فراهم کند تصریح کرد: آموزش‌وپرورش با اجرای طرح جابر بن حیان، سعی دارد زمینه اجرای کار عملی دانش آموزان را در مدارس فراهم کرده تا از این طریق دانش آموزان با انگیزه بیشتر فعالیت علمی و عملی خود را در آینده استمرار و بتوانند در آینده طولانی‌تر، نگاهی به اشتغال خود داشته باشند.

مدیرکل دفتر آموزش دبستانی وزارت آموزش و پرورش افزود: هدف از اجرای این جشنواره یادگرفتن روش رسیدن به یک راه حل و توانایی نشان دادن راه طولانی اندیشیدن برای یافتن پاسخ سوالات فراوانی است که در ذهن دارند.

شکوهی متبوع با عنوان اینکه تربیت در دوران ابتدایی ظریفتر و حساستر است، تصریح کرد: در دوران ابتدایی با کسانی روبرو هستیم که شرایط پذیرفتن تغییرات گسترده را دارند و از طرف دیگر به شدت نیازمند استفاده از روش‌ها و الگو‌هایی هستند که بتواند این تغییرات را به عرصه ظهور برساند.

وی با اشاره به اقتضائات دوران ابتدایی خاطر نشان ساخت: کودکان در این دوران در عین حال که می‌آموزند، زندگی و بازی می‌کنند باید به واسطه اقتضائاتشان از آن‌ها لذت ببرند.

انتهای پیام/ح

جشنواره جابربن حیان استان اردبیل

برچسب ها: دانش آموزان ، پژوهش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.