سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل محیط زیست خراسان شمالی:

متخلفان ذخایر معدن ساریگل به دستگاه قضائی معرفی شدند

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، سید علی اصغر مطهری مدیرکل محیط زیست خراسان شمالی گفت: متخلفانی که اقدام به برداشت غیرقانونی ذخایر معدن ساریگل کرده بودند به حوزه قضائی معرفی شدند.

 مطهری درباره برداشت غیرقانونی ذخایر معدن ساریگل توسط افراد سود جو گفت: در این زمینه تا کنون ۱۰۰ متخلف دستگیر و چندین رأس اسب و دیگر ابزار و آلات این افراد تحویل دستگاه قضائی شده است.

وی افزود: نظارت کافی بر این منطقه انجام می‌شود، اما شمار متخلفان ساریگل بالا بوده و به همین علت کنترل آنان دشوار شده است.

مدیرکل محیط زیست خراسان شمالی در مورد افرادی که به طور غیر قانونی و مداوم از ذخایر معدن ساریگل برداشت می‌کنند، گفت: مردم چند روستا به صورت سلسه‌وار به این منطقه ورود و ذخایر آن را برداشت می‌کنند.

 مطهری افزود: با وجود اینکه تاکنون ابزار و آلات افراد متخلف در این امر غیر قانونی، مصادره و به دستگاه قضائی معرفی شده‌اند، اما متأسفانه تداوم افرادی که برای تخلف به ساریگل ورود پیدا می‌کنند زیاد است.

مطهری بر محافظت از منابع طبیعی ساریگل، توسط مردم این منطقه تاکید کرد و گفت: متأسفانه عده‌ای برای به دست آوردن مقدار ناچیز پول به منابع طبیعی خود ضربه وارد می‌کنند.

وی تصریح کرد: تداوم کار برداشت از منابع ساریگل و تعداد افراد متخلف و دلال‌هایی که مردم را ترغیب و پول به آنان می‌دهند زیاد است، بنابراین با این دلالان و افراد متخلف برخورد قانونی می‌شود

مدیرکل محیط زیست خراسان شمالی با بیان اینکه از سه ماه گذشته برداشت غیرقانونی ذخایر ساریگل شروع شده است گفت: دلالان و خریداران از این تخلفات سود می‌برند، بنابراین ضرورت دارد دستگاه قضائی حکم سنگین‌تری در این رابطه صادر کند تا بازدارنده باشد.

مطهری افزود: محیط زیست خراسان شمالی در خواست صدور حکم سنگین در این رابطه را خواستار شده و همچنان نظارت‌ها ادامه دارد و با متخلفان برخورد میشود.
وی اظهار کرد: به مرور زمان و با افزایش این برداشت‌ها امکان دارد مسیل‌ها دچار آسیب و جریان آب‌ها تغییر پیدا کند و همچنین آسیب جدی به پوشش گیاهی وارد شود.

منبع : مهر 

انتهای پیام /م

 

متخلفان ذخایر معدن ساریگل به دستگاه قضائی معرفی شدند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.