سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر صنعت:

سیلاب ۳ هزار میلیارد تومان به واحد‌های صنفی و صنعتی کشور آسیب زد

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: مجموعه واحد‌های صنفی و صنعتی حدود ۳هزار میلیارد تومان آسیب دیده‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، رضا رحمانی صبح امروز در جمع خبرنگاران این شهرستان در رابطه با برنامه دولت برای خسارت واحد‌های صنفی و صنعتی ناشی از سیل اظهار داشت: در بخش واحد‌های صنفی، صنعتی، معدنی و زیرساخت شهرک‌ها ۶۹ شهرک ما در کل کشور به‌صورت کلی و جزیی آسیب دیده‌است.

وی افزود: مجموعه واحد‌های صنفی و صنعتی حدود ۳ هزار میلیارد تومان آسیب دیده‌اند، البته برخی از استان‌ها مانند خورستان برآورد کامل نشده و در روز‌های آینده تکمیل می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: دولت همانند بخش مسکن به واحد‌های صنفی، صنعتی و معدنی کمک خواهد کرد، در روز‌های آینده در جلسه دولت در رابطه با این موضوع تصمیم‌گیری خواهد شد.

وی بیان کرد: تاکنون در کارگروه‌ها جمع بندی کرده‌ایم که به طور حتم هم کمک بلاعوض و هم تسهیلات با سود پایین برای واحد‌های صنفی تأمین شود که احتمالاً بخشی از این کمک‌ها ترکیبی از بلاعوض و یا تسهیلات باشد.

رحمانی با بیان اینکه برآورد کامل میدانی از مناطق سیل‌زده پلدختر و استان انجام‌شده است گفت: دولت به طور حتم در مورد تفکیک صنوف و رشته‌ها کمک خواهد کرد؛ واحد‌های مسکونی و معیشتی مردم و مزارع در وهله اول تصمیم‌گیری و ادامه کار نیز تصمیم‌گیری خواهد شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: همه صنایع اعم از صنایع تولیدی و بخش کشاورزی، تصمیم‌گیری شده، اما در بخش صنعت باقی مانده‌است؛ دو سال استمهال پیش‌بینی شده که در صورت تصویب مصوبه صورت نهایی خواهد شد.

رحمانی با بیان اینکه برای واحد‌های اصناف و تولیدی که بیش از ۵۰ درصد آسیب دیده‌اند بخشودگی مالیاتی در نظر گرفته شده است تصریح کرد: دولت تمام منابعی که ممکن بوده را پای کار آورده و پیش‌بینی شده که از صندوق نیز به‌صورت عندالوصول استفاده شود، اذن مقام معظم رهبری نیز در این رابطه اخذ شده تا خسارات وارد به مردم جبران شود.

وی اظهارداشت: پروژه‌های اشتغالزایی در قبل و بعد از سیل در پلدختر پیگیری می‌شود، انگیزه ما با سیل بیش‌تر شده تا همکاران در اینجا بیش‌تر وقت بگذارند و سرمایه‌گذاری شود؛ در سیل اشتغال مردم علاوه بر زندگی آنان آسیب دیده‌است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: پروژه‌های در دست اقدام پلدختر را امروز بازدید کردیم و حتماً پبگیری خواهد شد که کارخانه آهک هیدراته به طور سریع فعال شود و دستورات لازم را به همکاران اعلام کردیم؛ برای زیرساخت‌های این شهرک نیز از اعتبارات سازمان در تهران کمک خواهیم گرفت، برای سرمایه‌گذاری مردم باید تلاش کنیم؛ اینجا تنها شهرک پلدختر است خوشبختانه واحد پالایشگاهی نیز در این شهرستان آمده که جای تقدیر و قدردانی از نماینده و همه مسئولان دارد.

انتهای پیام / ا 

برآورد خسارت به واحدهای صنعتی دراستان لرستان 

برچسب ها: صنعت ، معدن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.