سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز اولین همایش بین المللی گردشگری در بیرجند

اولین همالیش بین المللی گردشگری بیابان لوت ۱۱ و ۱۲ اردیبهشت ماه در دانشگاه بیرجند برگزار می شود.

مجیدی رییس همایش بین المللی گردشگری بیابان لوت در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، گفت: دراین همایش تلاش می‌شود تا زوایای مختلف این میراث گران سنگ طبیعی از جمله فرصت‌ها در حوزه‌های مختلف بویژه رونق اقتصادی، رونق جوامع محلی، تولید ثروت و صنایع وابسته به صنعت گردشگری از جمله حوزه صنایع دستی مورد بررسی قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه این همایش با حضور صاحب نظران از کشور‌های پاکستان، افغانستان و ترکمنستان برگزار خواهد شد. افزود: تلاش می کنیم تا در یک برنامه ۱۰ ساله ابعاد مختلف این ثروت ملی مورد کنکاش قرار بگیرد و در حوزه‌ی سیاستگذاری و اجرا و برنامه ریزی به مدیران ارشد استان‌های مشرف بر بیابان لوت مانند خراسان جنوبی، کرمان و سیستان و بلوچستان کمک شود.

مجیدی با اشاره به اینکه محوریت کار با دانشگاه‌ها، دستگا‌های اجرایی و اتاق‌های بازرگانی سه استان نامبرد خواهد بود گفت: تلاش خواهد شد تا این همایش به صورت دوره‌ای و هر دو سال تکرار شود.

خامسان رئیس دانشگاه بیرجند گفت: حدود 130 مقاله از اندیشمندان داخلی و خارجی ارسال شده در این همایش داوری شده است که تعدای از آنها در روز اول همایش ارایه خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه در روز دوم همایش نیز افراد، از بیابان لوت دیدن خواهند کردگفت: با همکاری اتاق بازرگانی و اداره کل میراث گردشگری تلاش خواهیم کرد تا مردم منطقه از مزایای این موهبت اللهی استفاده کنند.

انتهای پیام / ط آ

اولین روز همایش بین الملی گردشگری، فردا در بیرجند آغاز می شود

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.