سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

به حضور قاتل در کلانشهر ها عادت کردیم

معاون رئیس جمهور گفت: عادت کردیم که کلانشهر ها باید هوای آلوده داشته باشند؛ تلفات آلودگی هوا از تلفات تصادفات جاده ای بیشتر است.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،عیسی کلانتری رئیس سازمان محیط زیست کشوردر جریان دومین همایش بین المللی دانشگاه سبز که میزبانی دانشگاه اصفهان در حال برگزاری است، با اشاره به اهمیت حرکت دانشگاه به سمت صرفه جویی در مصرف انرژی گفت: میزان مصرف انرژی ما در رتبه بندی‌های جهانی به قدری است که بعد از روسیه قرار داریم بنابراین لازم است به طور جد در مسیر کاهش مصرف انرژی گام برداریم.

وی ادامه داد: هر چند کشور توسط فارغ التحصیلان دانشگاهی اداره شده و بدین جهت انتظار می‌رود در تراز مناسبی از بهره وری از منابع انرژی قرار داشته باشیم، اما متاسفانه بهره وری ما از این منابع بسیار پائین است.

رئیس سازمان محیط زیست کشور در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: متاسفانه در محیط دانشگاه‌های ما به مسئله محیط زیست اهمیت داده نمی‌شود و در صورت تداوم این شرایط در این موضوع و دیگر موضوعات مرتبط به نتیجه مطلوب نخواهیم رسید؛ نیاز است وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم به سوی آموزش مسائل محیط زیست حرکت کنند.

وی افزود: عادت کردیم که کلانشهر‌ها باید هوای آلوده داشته باشند؛ در وزارت نفت زمانی که متوجه شدند تلفات آلودگی هوا از تلفات تصادفات جاده‌ای بیشتر است تلاش بسیاری کردند تا کیفیت سوخت را به سرعت افزایش دهند.

معاون رئیس جمهور در ادامه دومین همایش بین المللی دانشگاه سبز با انتقاد به نگرش کلی مسئولین کشور به موضوع محیط زیست تشریح کرد: مدیران ما اهمیت محیط زیست را به درستی درک نمی کنند و این امر یکی از دلایل نبود بازدهی مناسب در بسیاری از فعالیت های ماست، از طرفی نبود بازدهی مناسب منجر به عدم تحقق توجیه اقتصادی و محیط زیستی در فعالیت های سازمان ها می شود.

وی در ادامه بیان کرد: برای رفع این مشکل باید دانشگاه ها وارد عمل شوند و آموزش های مناسب در دانشگاه ها طرح و به مرحله اجرا درآید بنابراین اولویت اول دانشگاه ها باید تربیت نیرو در حفظ محیط زیست باشد چراکه دانشگاه نقش پر رنگی در بهره وری و حفظ محیط زیست دارد.

 

انتهای پیام/م

 

برگزاری دومین همایش بین المللی دانشگاه سبزدر اصفهان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.