سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو شورای شهر تهران مطرح کرد؛

تحقق ۱۵ هزار میلیارد تومان از درآمد‌های شهرداری از تغییر کاربری به مسکونی در ۴ سال اخیر

نژاد بهرام گفت: نزدیک به ۱۵ هزار میلیارد تومان از منابع درآمدی شهرداری در ۴ سال اخیر از محل تغییر کاربری مسکونی به تجاری تحقق یافته است.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، زهرا نژاد بهرام عضو شورای شهر تهران صبح امروز در تذکر پیش از دستوری که در آغاز صد و سی‌ و هشتمین جلسه شورای شهر ایراد کرد، نسبت به تغییر کاربری مسکونی تجاری در مناطق ۱، ۲، ۳، ۶، ۷، ۱۰، ۱۲ و ۱۹ تذکر داد.

وی با انتقاد از صدور بی‌رویه مجوز تغییر کاربری از مسکونی به تجاری و اداری در این ۸ منطقه گفت: با استناد به ماده ۸۳ قانون شورا‌ها مصوب سال ۷۵ اعلام می‌کنم مسئولیت شهرداری و مرکز نظارت همگانی به پاسخگویی ریشه در مفهوم نظارت همگانی و تحقق شعار شهروند مسئول مدیر پاسخگو دارد و نقش تعاملی شهروند مطالبه‌گر و مدیر پاسخگو در بهبود زیست شهری، اهمیت مشارکت شهروندان در مدیریت شهری و الزام مدیران به پاسخگویی است که نتیجه آن در افزایش کارآمدی و سلامت سازمانی ظاهر می‌شود.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه یکی از ابزار‌های ویژه مدیریت شهری برای تحقق برنامه‌ریزی در سطح پایین و خرد پیگیری دغدغه‌هاست و انتقادات شهروندان در سامانه نظارت همگانی است، اظهار کرد: بررسی نظرات و گلایه‌مندی‌های شهروندان به تفکیک مناطق ۲۲ گانه در طول ۹ ماهه اول سال ۹۷ بیانگر آن است که مسئله تغییر کاربری مسکونی به تجاری و اداری در ۸ منطقه کلان شهر تهران در رده اول گلایه‌مندی شهروندان از اقدامات شهرداری‌های مناطق جا گرفته است.

وی با اشاره به طرح تفضیلی سال ۹۱ ادامه داد: شهرداری می‌تواند در پهنه سکونت مجوز استقرار فعالیت‌های تجاری خود و خدمات در مقیاس محلی و ناحیه‌ای تحت عنوان خدمات پشتیبان سکونت را صادر کند.

نژاد بهرام با بیان اینکه دستورالعمل و رابطه روشنی برای تثبیت خدمات محله‌ای تبیین نشده، گفت: این خلاء موجب صدور مجوز‌های بی‌ضابطه و خلاف قانون شهرداری‌های مناطق به تغییر کاربری از مسکونی به تجاری و اداری را فراهم آورده است.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به گزارش‌های دریافتی ادامه داد: تبعات حاصل از تعریف ردیف مذکور به عنوان منبع درآمدی و فقدان چهارچوب شفاف باعث شده تا طی سال‌های ۹۴، ۹۴ و ۹۷ نزدیک به ۱۵ هزار میلیارد تومان از منابع درآمدی شهرداری از ردیف تغییر کاربری مسکونی به تجاری و اداری تحقق یابد.

وی با اشاره به تبعات حاصل از تغییر کاربری مسکونی به اداری و تجاری و اشباع شدن سقف واحد‌های تجاری خرد مقیاس در محدوده‌های مسکونی بیشتر مناطق ۲۲ گانه، گفت: هدف مدیران شهری از تأمین خدمات به سمت درآمدزایی و تجاری سازی رفته و باید در راستای جلب اعتماد شهروندان شهرداری تهران با دستور توقف روند فعلی تهیه و تدوین دستورالعمل ارائه خدمات پشتیبان سکونت را در مقیاس محله‌ای و ناحیه‌ای که شامل بهداشتی، آموزشی، درمانی، فرهنگی، گردشگری، ورزشی و فضای سبز است را مرتبط با نیازمندی‌های ساکنان مناطق در دستور کار قرار دهد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.