سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گوزن‌های سایت مانشت و قلارنگ در طبیعت ایلام رهاسازی می‌شوند

مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام گفت: در حال آماده سازی برخی زیرساخت‌های فرهنگی در بین عامه مردم برای رها سازی امن گوزن‌ها هستیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام، سید اسدالله هاشمی مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام گفت: برای اولین بار در سطح کشور در صدد رهاسازی تعدادی از گوزن‌های زرد سایت مانشت و قلارنگ در طبیعت استان طی سال جاری هستیم.

  هاشمی افزود:گوزن‌های زرد ایرانی گونه‌ای در معرض انقراض هستند که طی سال‌های گذشته برای حفاظت و جلوگیری از انقراض نسل در سایت‌های محصورشده نگهداری می‌شوند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام  ادامه داد: لازمه امنیت و تکثیر طبیعی این گونه در معرض خطر انقراض حمایت‌های همه جانبه مردم از گوزن زرد ایرانی در محیط طبیعی است.

وی اضافه کرد: امیدواریم با اجتناب از شکار این گونه منحصر به فرد و نیز جلوگیری از ناامن سازی محیط زیستگاه آن‌ها زمینه احیای گوزن زرد در طبیعت را فراهم آوردند.

هاشمی افزود: در سال جاری و با شروع زاد و ولد گوزن‌های سایت مانشت و قلارنگ تاکنون چهار گوساله به دنیا آمده اند و پیش بینی می‌شود این تعداد به ۱۵ راس افزایش یابد و در حال حاضر با احتساب گوزن‌های تازه متولد شده ۴۹ راس گوزن بالغ و نابالغ در این سایت نگهداری می‌شود.

انتهای پیام/با

رهاسازی تعدادی از گوزن‌های زرد سایت مانشت و قلارنگ در طبیعت استان ایلام

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.