سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قیمت کارکرد کمباین در برداشت گندم، جو و کلزا اعلام شد

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد، نرخ کارکرد کمباین برای برداشت محصول کلزا، گندم و جو در هر هکتار را اعلام کرد.

به گزارش گروه  استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ، شهرام عسکری معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در نشست ستاد برداشت محصولات کشاورزی استان گفت: در روز‌های آینده برداشت محصول گندم، جو و کلزا در مناطق گرمسیری استان آغاز می‌شود.

وی عنوان کرد: تعیین نرخ برای برداشت محصول گندم، جو و کلزا با کمباین طبق برآورد‌های کارشناسی در ستاد برداشت سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد و بر مبنای هزینه‌های مربوطه به کمباین و نرخ خرید تضمینی انجام شده است.

عسکری قیمت تعیین شده برای هر کمباین در یک ساعت را ۹۰ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و افزود: البته راننده کمباین نمی‌تواند به گونه‌ای عمل کند که برای برداشت در هر هکتار هر ساعتی اراده کند، فعالیت داشته باشد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: کمباین برای برداشت محصول در هر هکتار زمین آبی حداکثر ۱۵۰ دقیقه با قیمت ۲۳۰ هزار تومان می‌تواند کار کند و اضافه بر این ساعت نمی‌تواند هزینه‌ای دریافت کند.

عسکری همچنین میزان کارکرد در اراضی دیم را ۹۰ دقیقه با قیمت ۱۴۰ هزار تومان دانست و گفت: اضافه بر این این قیمت تخلف بوده و انتظار می‌رود هرگونه افزایش قیمت توسط کمباین داران را به سازمان جهاد کشاورزی و تعزیرات حکومتی اطلاع دهند.

وی با بیان اینکه سرانه مصرف گندم در کهگیلویه و بویراحمد ۸۰ هزار تن است، خاطرنشان کرد: پیش بینی می‌شود خرید تضمینی گندم در استان بیش از سرانه مصرف باشد.

انتهای پیام/غ

تعیین حق زحمه کمباین ها

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۹:۱۸ ۱۷ خرداد ۱۳۹۹
ممنون