سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با حضور معاون وزیر راه؛

عملیات اجرایی ایستگاه راه آهن سبزوار با اعتبار ۴۱۶ میلیارد ریال آغاز شد

عملیات اجرای ایستگاه راه آهن سبزوار امروز در مراسمی با حضور معاون وزیر راه، مسئولان استانی و شهرستانی آغاز شد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی در این مراسم گفت: روند اجرایی این طرح از ابتدای سال جاری شتاب گرفته و هم اکنون بخش زیرساختی آن فعال و تملک اراضی انجام شده است.

وی تصریح کرد: ایستگاه مسافربری راه آهن سبزوار در زمینی به مساحت ۳۶ هکتار با زیربنای ۶ هزار متر مربع احداث می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: گام نخست عملیات اجرایی ایستگاه راه آهن سبزوار، روسازی و زیرسازی مسیر ریلی در کمتر از ۲ سال می‌باشد.

خادمی افزود: در سفر سال گذشته رئیس جمهوری یک هزار میلیارد ریال برای مسیر راه آهن سبزوار تصویب شد و همچنین از ردیف اعتباری پیوست قانون بودجه ۲۶۵ میلیارد ریال برای این طرح در نظر گرفته شد.

وی تصریح کرد: پس از اتصال شهرستان سبزوار به شبکه ریلی، ادامه آن به عنوان کنارگذر ریلی به سمت ریل بندر عباس - بافق و مشهد و به شبکه ریلی شمال و جنوب کشور متصل خواهد شد.

احمد برادران فرماندار ویژه سبزوار هم در این مراسم گفت: برای دسترسی آسان مردم، ایستگاه راه آهن سبزوار در کنار شهر و در بولوار هشت بهشت این شهر احداث می‌شود که میزان اعتبار آن به همراه ایستگاه بین راهی ۴۱۶ میلیارد ریال است.
 
وی تصریح کرد: پیش بینی ظرفیت مسافر ایستگاه راه آهن سبزوار برای سال اول بهره برداری ۲۰۰ هزار نفر و ظرفیت بار آن ۲۰۰ هزار تن است که تا ۲ دهه آینده ظرفیت حمل مسافر به ۶۰۰ هزار نفر و ظرفیت حمل بار به ۴۰۰ هزار تن در سال افزایش می‌یابد.

فرماندار ویژه سبزوار گفت: سبزوار در مسیر ترانزیت بین المللی و ارتباط با کشور‌های آسیای میانه قرار دارد که این موضوع اهمیت تکمیل راه آهن سبزوار را افزایش داده است.

برادران افزود: یکی از مهمترین اهداف این پروژه اتصال آن به راه آهن سراسری شمال - جنوب است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در سفر روز دوشنبه به این شهرستان از جاده سبزوار - قوچان نیز بازدید کرد.

شهرستان ۳۰۶ هزار نفری سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.
 
انتهای پیام//ج.ر
 

آغاز عملیات اجرایی ایستگاه راه آهن سبزوار

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.