سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار حملات تروریستی: بمب‌گذاران زن به دنبال حمله به معابد بودایی‌ها در سریلانکا هستند

تحقیقات سرویس اطلاعاتی سریلانکا نشان می‌دهد امکان دارد معابد بودایی‌ها در این کشور توسط بمب‌گذاران زن هدف قرار بگیرند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، روزنامه دیلی میرور روز دوشنبه گزارش داد سرویس اطلاعات دولتی سریلانکا به اطلاعاتی دست یافته که نشان می‌دهد معابد بودایی هدف بعدی بمب گذاران زن وابسته به گروه افراطی جماعت «توحید ملی» است.

دیلی میرور گزارش داد پلیس محلی به دنبال انفجار‌های مرگبار در سریلانکا، یک سری از اقدامات ضد تروریسم را اجرا کرده و در بازرسی از یک خانه چندین دست لباس سفید زنانه که اغلب در مراسم‌های بودایی‌ها در این کشور پوشیده می‌شود را کشف کرد.

دیلی میرور در ادامه گزارش داد زنان وابسته به این گروه ۹ دست لباس را در ۲۹ مارس از فروشگاهی در گریوللا خریداری کردند. بنا به اعلام منابع دادستانی سریلانکا نه انفجار این کشور به صورت انتحاری صورت گرفت که هویت ۸ تن از عاملان شناسایی شده است.

در پی حملات تروریستی اخیر در سریلانکا، مایتریپالا سیریسنا، رئیس جمهور این کشور روز یکشنبه با امضای فرمانی، پوشش صورت برای آقایان و استفاده از حجاب کامل چهره (برقع) برای خانم‌ها را تا عادی شدن شرایط در این کشور ممنوع کرد. بنابر گزارش رسانه‌های محلی، این تصمیم به منظور «ارتقای تدابیر امنیتی» و همچنین آسان کردن اقدام نیرو‌های امنیتی برای شناسایی احتمالی تروریست‌ها اتخاذ شده است و از امروز ۲۹ آوریل اجرایی می‌شود.

روز یکشنبه هفته گذشته همزمان با برگزاری مراسم عید پاک مسیحیان، هشت انفجار در نقاط مختلف پایتخت سریلانکا بیش از ۲۵۰ کشته و ۵۰۰ زخمی برجای گذاشت. روز جمعه نیز بر اثر سه انفجار در اطراف شهر کالمونای واقع در شرق سریلانکا ۱۵ نفر کشته شدند. گروه تروریستی داعش مسئولیت این حملات را برعهده گرفته است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.