سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گاردین: انگلیس از نظر رسیدگی به سلامت روان نوجوانان از بیشتر کشور‌های اروپای شرقی عقب‌تر است

گاردین نوشت تحقیقات نشان می‌دهد انگلیس از نظر تعداد بیمارستان و روانپزشک اختصاص داده شده به نوجوانان با مشکلات روانی جدی از کشور‌هایی مانند استونی و لتونی عقب‌تر است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، گاردین نوشت: بر اساس یک تحقیق، انگلیس یکی از کشور‌ها در اروپا است که کمترین تعداد تخت‌های بیمارستان‌های خود را به نوجوانان با مشکلات روانی جدی اختصاص داده است.

بر اساس تحقیقی که درباره مراقبت از نوجوانان زیر هجده سال با مشکلات روانی در اتحادیه اروپا انجام شده، انگلیس از نظر میزان انجام اقدامات لازم در این زمینه از کشور‌های بسیار فقیرتر در اروپای شرقی مانند لتونی، استونی و اسلواکی بسیار عقب‌تر است.

محققان می‌گویند در انگلیس برای هر صد هزار نوجوانی که از مشکلاتی مانند اضطراب، افسردگی، روان پریشی، خود آزاری و فکر کردن به خودکشی رنج می‌برند، فقط ۹/۴ تخت برای بستری در بیمارستان‌ها وجود دارد که موجب می‌شود این کشور از میان ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا، در رده هجدهم قرار بگیرد.

آلمان با ۶۴ تخت در ازای هر صد هزار نوجوان بیمار در صدر این فهرست قرار دارد و سوئد با ۱/۲ تخت، کمترین تخت را در بیمارستان‌ها دارد. لتونی، لیتوانی و استونی به ترتیب ۳۹/۵, ۳۱/۵ و ۲۱ تخت در ازای هر صد هزار بیمار زیر هجده سال دارند.

از نظر تعداد روانپزشک متخصص در زمینه خدمات بهداشت روان کودکان و نوجوانان نیز انگلیس حتی در پایین‌تر از این رده قرار دارد. این کشور با فقط ۴/۵ روانپزشک در ازای صد هزار نوجوان، در ردیف بیست و یکم جدول قرار دارد. این در حالی است که فنلاند با ۳۶ روانپزشک در ازای صد هزار نوجوان زیر هجده سال، در صدر این فهرست قرار دارد.

در این زمینه، انگلیس باز هم از برخی از کشور‌های اروپای شرقی مانند استونی (۱۶/۸) , لیتوانی (۱۴) و لتونی (۱۱/۲) عقب‌تر است. بلغارستان با فقط ۱/۹ روانپزشک در ازای هر صد هزار نوجوان و جوان در قعر این فهرست قرار دارد.

کارشناسان هشدار دادند رتبه‌های پایین انگلیس به این معنا است که نوجوانان کمتر از هجده سال که مشکلات روانی دارند، مراقبت‌های لازم را دریافت نمی‌کنند.

پروفسور سواران سینگ، از دانشگاه وارویک در این زمینه گفت: "با وجود این که انگلیس ششمین کشور ثروتمند جهان و خدمات بهداشت و درمان آن مایه حسادت جهان است، اما در زمینه ارائه خدمات بهداشت روان برای کودکان و جوانان از دیگر کشور‌های عضو اتحادیه اروپا از بسیاری از جهات به خصوص از نظر تعداد روانپزشکان عقب‌تر است."

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.