سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضروریات سیل زدگان؛

برای سیل‌زدگان لرستانی بیش از هفده هزار مسکن باید تهیه شود

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان از نیاز سیل‌زدگان لرستانی به بیش از هفده هزار مسکن خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، غلامرضا آقامیرزایی ، مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان بیان کرد: بر اساس آخرین بررسی‌های صورت گرفته یک هزار و ۸۵۵ واحد مسکونی در مناطق شهری و ۱۵ هزار و ۵۵۰ واحد مسکونی در مناطق روستایی استان یا کاملا تخریب شده یا در حریم رودخانه بوده که باید تخریب شوند و دولت تا زمان ساخت منزل برای این افراد، در کنار آن‌ها خواهد ماند.

آقامیرزایی با بیان اینکه شهر پلدختر نیازمند ساخت ۷۵۰ واحد مسکونی است، افزود: علاوه بر واحد‌های تخریبی، سیلاب اخیر باعث شده که ۵ هزار و ۸۷۵ واحد مسکونی در مناطق شهری نیازمند تعمیر باشند، همچنین بیش از ۱۲ هزار واحد مسکونی دیگر در مناطق روستایی استان نیز نیاز به تعمیر دارند.

وی اظهار کرد: علاوه بر واحد‌های مسکونی در حوزه ساختمان‌های تجاری نیز خسارت‌های زیادی به مردم وارد شده به طوریکه که ۲ هزار و ۵۸۸ واحد تجاری نیازمند احداث دوباره هستند و به بیش از، ۳ هزار و ۵۰۰ واحد تجاری آسیب جدی وارد شده‌است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان با اشاره به اینکه به هر واحد تعمیری ۱۵ میلیون تومان تسهیلات کم بهره و پنج میلون تومان بلاعوض پرداخت می‌شود، تصریح کرد: به خانه‌های احداثی مناطق شهری ۵۰ میلیون تومان تسهیلات کم بهره به همراه ۱۵ میلیون بلا عوض تعلق می‌گیرد که این مقدار برای روستا‌ها ۴۰ میلیون تومان تسهیلات کم بهره و ۱۵ میلیون بلاعوض است.

آقامیرزایی خاطرنشان کرد: در سیلاب فروردین ماه امسال بیش از ۳۵ هزار خانوار وسایل زندگی خود را از دست داده‌اند که بر اساس مصوبه دولت قرار است که به هر کدام از آن‌ها ۱۰ تا ۱۵ میلیون تسهیلات کم بهره و ۳ تا ۵ میلیون تسهیلات بلاعوض پرداخت شود.

وی گفت: سیلاب اخیر به یک هزار و ۲۵۱ ساختمان عمومی آسیب رسانده است که برای ارائه خدمات به مردم باید هر چه سریع‌تر این ساختمان‌ها را تعمیر کنیم همچنین بیش از ۶۳۰ خودرو نیز در سیلاب اخیر آسیب جدیده است.

انتهای پیام/ ر

بیش از هفده هزار  خانه برای سیل‌زدگان لرستانی باید احداث شود

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.