شهردار تهران گفت: در صورت استقبال بیشتر از دوچرخههای اشتراکی هزینه استفاده از آنها را کاهش خواهیم داد.
وی افزود: بازیافت پسماند یک ظرفیت اقتصادی است و ما میتوانیم به پسماند به عنوان یکی از منابع تجدیدپذیر نگاه کنیم.
حناچی با بیان اینکه ما روزانه 9 هزار تن زباله را از تهران خارج میکنیم، تصریح کرد: ما 45 هزار تن هم نخاله ساختمانی را خارج میکنیم که البته توانستهایم نسبت به نخالهها کار بازیافت را بهتر انجام دهیم.
شهردار تهران در خصوص سایر زباله ها ادامه داد: تمام تلاش ما این است که با تفکیک از مبدأ و آموزش آن به شهروندان در بازیافت حداکثری زبالههای خارجی گام برداریم و باقی مانده آن را تبدیل به کمپوست کرده و حتی با استفاده از آن انرژی تولید کنیم و مهم این است که به این سمت حرکت و هر سال چند درصد از این هدف را محقق کنیم.
وی در خصوص افزایش کرایههای وسایل حمل و نقل عمومی مانند تاکسی، اتوبوس و مترو گفت: قیمت تاکسی، اتوبوس و مترو مانند سالهای گذشته برابر با نرخ رشد تورم افزایش یافته است.
حناچی در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر اینکه طبق قانون یک سوم هزینه استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی بر عهده مصرف کننده و دو سوم دیگر بر عهده شهرداری و دولت است، آیا امکان دارد که برای استفاده از دوچرخههای بی دود هم شهروندان تنها یک سوم هزینه را پرداخت کنند؟ گفت: ما این موضوع را توسط بخش خصوصی اجرا کردهایم و هرچقدر هم که استقبال از این دوچرخهها افزایش یابد کاهش هزینهها هم امکان پذیر خواهد بود و اتفاقی که در حال رخ دادن است، سرمایه گذاری این شرکتها برای تشویق مردم به استفاده از دوچرخه است که شرایط موجود حاکی از خوب بودن این تجربه است.
شهردار تهران با اشاره به حجم بالای زبالهای که از تهران خارج میشود، تصریح کرد: هرچقدر که بتوانیم زبالهها را بیشتر بازیافت کنیم، بیشتر به نفع مردم خواهد بود، زیرا این بخشی از سرمایه ملی است که هدر میرود و هرچقدر که زباله بیشتری را دفن کنیم، مشکلات زیست محیطی بیشتری خواهیم داشت و برای رسیدن به این هدف باید زباله کمتری تولید کنیم و برای رسیدن به این هدف هم باید زباله کمتری در مصرف تولید شود و تا آنجا که میتوانیم زباله کمتری تولید و در نهایت آن مقدار کمی را که باقی میماند، دفن کنیم.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شرکت مترو اعلام کرده سقف حضور مسافران در قطارهای مترو تنها دو ساعت است و پس از آن باید بلیت جدید تهیه کنند، گفت: هزینه مترو در دنیا ارتباط مستقیمی با طول مسافت دارد و هزینه استفاده از مترو با تعداد ایستگاهها متغیر خواهد بود و از آنجایی که این تصمیم به تازگی گرفته شده پس از بررسی بیشتر جزئیات آن را بیان خواهم کرد.
انتهای پیام/