سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صدور بیش از ۳ هزار گواهی استاندارد آسانسور

مدیر کل استاندارد فارس از صدور ۳ هزار و ۷ گواهی استاندارد آسانسور در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مدیر کل استاندارد استان فارس اظهار کرد: در ۷ هزار و ۵۱۷ بازرسی‌های انجام شده توسط کارشناسان و شرکت‌های همکار این اداره کل در پارسال، تعداد ۳ هزار و ۷ گواهی برای آسانسور‌های استان صادر شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه استاندارد آسانسور‌ها از سال ۱۳۸۲ اجباری اعلام شده و دستور العمل آن نیز جهت صدور پروانه و پایان کار ساختمان به شهرداری‌های کشور ابلاغ شده است به همین منظور بازرسی از آسانسور‌های ساختمان‌های عمومی و همچنین دستکاه‌های دولتی و مراکز درمانی در دستور کار این اداره کل بوده و توسط کارشناسان و شرکت‌های همکار در استان انجام می‌پذیرد.

رهنما تصریح کرد: برای اطمینان از برقراری شرایط ایمنی آسانسورها، لازم است آسانسور‌های فعال، سالیانه توسط شرکت‌های بازرسی فنی تایید صلاحیت شده و بازرسی شوند.

وی افزود: کاربران آسانسور می‌توانند با ارسال شناسه ملی ۱۰ رقمی نصب شده در داخل کابین آسانسور به سامانه پیام کوتاه ۱۰۰۰۱۵۱۷ از آخرین وضعیت بازرسی آن مطلع شوند.

مدیر کل استاندارد استان فارس اضافه کرد: در صورت عدم انجام سرویس و نگهداری مستمر توسط شرکت‌های ذیصلاح و بازرسی ادواری سالیانه آسانسور، مسئولیت مستقیم حوادث و سوانح احتمالی بر عهده مالکان و مدیران ساختمان‌های دارای آسانسور است.

انتهای پیام/چ

صدور گواهی استاندارد آسانسور

برچسب ها: استاندارد ، حوادث
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.