سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فارس میزبان رقابت‌های علمی معلمان تربیت‌بدنی و آموزگاران پایه

رقابت‌های علمی معلمان تربیت‌بدنی و آموزگاران پایه در فارس برگزارمی شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، آیت‌الله دهقان رئیس اداره تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی آموزش و پرورش استان فارس گفت: رقابت‌های علمی و تخصصی معلمان تربیت‌بدنی و آموزگاران پایه در فارس با حضور  ۲۰۰ نفر از معلمان تربیت‌بدنی و آموزگاران پایه در شیراز برپا می‌شود.

وی با اشاره به کمبود فضای ورزشی، امکانات وسایل و نبود برنامه‌های جامع تربیت‌بدنی، بیان کرد: ماندگاری درس تربیت‌بدنی در مدارس تضمین‌کننده سلامت نسل آینده جامعه است و بستگی به معلمان تربیت‌بدنی دارد.

دهقان با بیان اینکه معلمان در نظام تعلیم و تربیت به‌ عنوان رکن اساسی و هسته مرکزی قلمداد می‌شوند، افزود: قدرت سازندگی انسان در زمینه‌های گوناگون، نتیجه استمرار فعالیت‌های بدنی و ورزشی است که از مشخصه‌های بارز آن اهمیت به تربیت‌بدنی و ورزش است.

رئیس اداره تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی آموزش و پرورش استان فارس تصریح کرد: معلمان کارورزیده و دوره دیده تربیت‌بدنی می‌توانند با خلاقیت و هنر خود از حداقل امکانات حداکثر استفاده لازم را ببرند.

وی ادامه داد: بر همین اساس سی امین دوره رقابت‌های علمی و تخصصی معلمان تربیت‌بدنی در ۷ رده سنی و در دو بخش برادران و خواهران و آموزگاران پایه در گروه خواهران، در روز‌های دهم تا سیزدهم اردیبهشت امسال در شیراز برگزار می‌شود.

دهقان اضافه کرد: این رقابت‌ها دارای دو بخش علمی و عملی است که بخش علمی آن به‌ صورت کتبی و عملی آن نیز در دو قسمت آمادگی جسمانی شامل دو یک هزار و ۲۰۰ متر ایستگاهی و بخش مهارتی نیز شامل تست والیبال، فوتسال، هندبال، بسکتبال، تنیس روی میز، بدمینتون و طناب زنی است.

رئیس اداره تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی آموزش‌ وپرورش فارس هدف از اجرای این برنامه را ارتقاء سطح آمادگی علمی، جسمانی و مهارتی معلمان تربیت‌بدنی و آموزگاران پایه، تشویق آن‌ها به انجام فعالیت‌های ورزشی و ایجاد انگیزه و ارتقاء سطح نشاط و شادابی در بین این گروه از معلمان دانست.

دهقان اظهار کرد: برای همکارانی که در این رقابت‌ها موفق به کسب حداقل ۶۰ درصد از نمره آزمون در دو بخش علمی و عملی شوند، گواهی ضمن خدمت صادر می‌شود و نفرات برتر این رقابت‌ها نیز به عنوان تیم فارس به مسابقات کشوری اعزام می‌شوند.

منبع: فارس

انتهای پیام/ت

برگزاری رقابت‌های علمی معلمان تربیت‌بدنی و آموزگاران در فارس

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.