سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صدها هزار ویروس ناشناخته در دریا کشف شد/ آیا روش‌های درمانی جدید در راه است؟

صد‌ها هزار ویروس ناشناخته و بسیار کوچک در عمق آب‌های اقیانوسی زندگی می‌کنند جایی که کمتر انسانی تا به حال به آنجا رسیده است..

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،کارشناسان در جدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند بیش از ۱۹۵۷۲۸ نوع ویروس ناشناخته در اعماق اقیانوس وجود دارند.
 
متخصصان بخشی از این ویروس‌ها را درجریان پژوهش عمق آب در فاصله قطب تا قطب کره زمین به دست آورده اند.
 
این ویروس‌ها در وضعیت آب و هوایی ویژه اعماق اقیانوس زنده مانده و نمونه مشابه آن‌ها هرگز برروی خشکی دیده نشده است.
 
پیش از این کشف دانشمندان حدود ۱۵۰۰۰ ویروس در اعماق آب را شناسایی کرده بودند و این کشف نشان می‌دهد میزان شناخت و آگاهی انسان از کره زمین بسیار اندک است.
 
نتیجه‌های این تحقیق بنابر نمونه‌های جمع آوری شده در طول سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۳ از پژوهشگران حاضر در کشتی تحقیقاتی تارا که بیش از یک دهه بر روی آب شناور بوده به دست آمده است.
 

پژوهش درباره ویروس‌های عمق آب به وسیله متخصصان دانشگاه ایالتی اوهایو انجام شده است. کارشناسان می‌گویند ویروس‌ها بسیار کوچک هستند و با چشک غیرمسلح قابل شناسایی نیستند، اما میزان فراوانی از آن‌ها در دنیا وجود دارد.
 
زندگی در زیر آب با روی آب از نظر میزان اکسیژن، دی اکسید کربن و دیگر منابع غذایی متفاوت است. ویروس‌های عمق آب اثر مهمی بر تعادل اکسیژن و دی اکسید کربن دارند و اکوسیستم دریا را حفظ می‌کنند.

فواید کشف ویروس‌های عمق دریا

در این پژوهش دانشمندان ویروس‌ها را از نمونه‌های آب عمق ۴۰۰ متری استخراج کرده اند. دانشمندان براین باورند که ده‌ها میلیون ویروس در اقیانوس وجود دارند که حتی امکان دارد همراه آب وارد بدن انسان شده باشند؛ شناسایی این ویروس‌ها می‌تواند راهکار‌های درمانی جدیدی برای مقابله با بیماری ها، جلوگیری  از ابتلا به برخی بیماری ها، مراقبت از جان صیادان و غواصان و نیز راهکار‌های حفظ و نگهداری اکوسیستم دریا‌ها باشد.
 

کارشناسان بیشترین تجمع ویروس‌ها را در اقیانوس اطلس شناسایی کرده‌اند جایی که به میزان فراوان انواع ویروس‌های عمق آب زندگی می‌کنند.
 
کارشناسان در ادامه پژوهش خود به دسته بندی ویروس‌های آبی بنا بر منطقه کشف شده و نیز نوع و گونه آن‌ها می‌پردازند.
منبع: sciencealert
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.