سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تخریب 10 کوره زغال در جنگل‌های گچساران

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران گفت: ۱۰ کوره زغال غیرمجاز در جنگل‌های گچساران توسط نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی این شهرستان منهدم شد.

به گزارش گروه  استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ،   فرهام جلیلی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران گفت: تعداد ۱۰ کوره زغال غیرمجاز در جنگل‌های این شهرستان با هدف حفظ درختان جنگلی و منابع طبیعی در چند روز گذشته تخریب شد.

وی با بیان اینکه کوره‌های زغال غیرمجاز توسط جوامع محلی و همیاران طبیعت شناسایی مبنی بر قطع درختان بلوط و زغال گیری در ارتفاعات کوه دیل و اسپر در حال انجام است، گفت: در پی دریافت خبر بلافاصله نیرو‌های یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان به محل اعزام شدند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران با بیان اینکه در این زمینه ۲ نفر دستگیر و برای انجام سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی ارجاع داده شدن، ابراز کرد: کوره‌های زغالگیری غیرمجاز توسط نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان منهدم شدند.

این مسوول با اشاره به اینکه با کوره‌ها و کارگاه‌های زغال‌گیری به شدت برخورد می‌شود، گفت: به منظور کشف زغال و چوب درختان جنگلی قاچاق نیرو‌های حفاظت از منابع طبیعی خودرو‌های عبوری را بازرسی می‌کنند.

جلیلی اظهار داشت: تهیه زغال و قاچاق چوب درختان جنگلی بلوط از مهمترین عوامل تخریب عرصه‌های منابع طبیعی به شمار می‌آید.

وی افزود: جنگل در تولید اکسیژن نقش مهمی دارد و متخلفان با ساخت کوره‌های زغال در نواحی جنگلی علاوه بر از بین بردن درختان به محیط زیست لطمه وارد می‌کنند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران با بیان اینکه بیشترین وسعت جنگل‌های این شهرستان از گونه‌های بادام، بلوط و بنه است، خاطرنشان کرد: ۹۰ درصد از اراضی شهرستان گچساران را عرصه‌های ملی تشکیل می‌دهد که از این میزان ۷۰ درصد مرتع و جنگل است.

جلیلی افزود: ۳۲۰ هزار مرتع و ۱۱۵ هزار هکتار جنگل در شهرستان گچساران وجود دارد.

انتهای پیام/غ

تخریب کوره های زغال

برچسب ها: منابع طبیعی ، جنگل ها
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.