سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بتن روی سر قاجار!

مدیر اجرائی طرح چهارباغ اصفهان گفت: تمامی اقدامات صورت گرفته در پروژه چهارباغ به منظور حفاظت از لایه های تاریخی انجام می شود اما متاسفانه از سوی برخی رسانه های منتقد انعکاس نمی یابد.

سعید سهرابی مدیر اجرایی پروژه چهارباغ در مصاحبه اختصاصی با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،با اشاره به برخی انتقادات به نحوه اجرا شدن پروژه چهارباغ، توضیح داد: پس از خاکبرداری به عمق ۲۰ تا ۲۵ سانتی متر در محور چهارباغ، بر روی لایه‌ای که به لایه قاجار موسوم است چندین سانت ماسه ریخته شده پس از آن پلاستیک زخیمی سرتاسر این بستر گذاشته شده وباز مجدد بر روی آرماتور‌ها ماسه و در نهایت ۵ الی ۷ سانتی متر نیز بتن ریزی شده.

وی در ادامه گفت: می‌توان لایه بتونی مذکور را در صورت الزام و بدون آسیب به لایه‌های تاریخی جمع آوری کرد؛ تمامی این اقدامات به منظور حفاظت از لایه‌های تاریخی انجام می‌شود، اما متاسفانه از سوی برخی رسانه‌های منتقد انعکاس نمی‌یابد.

مدیر اجرایی پروژه چهارباغ ضمن تاکید بر حساسیت مردم اصفهان و مسئولان بر اجرای هر چه بهتر این پروژه، بیان کرد: ناظران میراث فرهنگی به صورت مستمر بر انجام هرچه بهتر این پروژه نظارت دارند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مطابق نطق یکی از اعضای شورای اسلامی شهر در نشست امروز آیا استفاده از بتن در پروژه مذکور قانونی بوده است یا خیر، اذعان کرد: به جهت اینکه در جلسه شورا حضور نداشتم راجع به قانونی یا غیر قانونی بودن استفاده از بتن در این پروژه نمیتوانم اظهار نظر کنم.

سهرابی در پایان خاطر نشان کرد:درحال حاضر درنظر داریم با همکاری و مساعدت میراث فرهنگی برنامه‌ای با حضور خبرنگاران حوزه میراث فرهنگی تدارک دیده تا اصحاب رسانه از نزدیک با پروژه فوق آشنا شوند.


انتهای پیام/م
 

حفاظت از لایه های تاریخی چهارباغ اصفهان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.