سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضرورت اعزام مبلغ برای بانوان روستا‌ها

مشاور امور بانوان استانداری همدان گفت: روستا‌ها در معرض آسیب هستند، اما بانوان مبلغ به روستا‌ها اعزام نمی‌شوند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، ربیعه علی محمدی مشاور امور بانوان  استانداری همدان در دیدار جمعی از بانوان با امام جمعه با اشاره به اینکه روستا‌ها در معرض آسیب هستند، اما بانوان مبلغ به روستا‌ها اعزام نمی‌شوند افزود: چرا که امروزه موبایل و ماهواره به روستا رسیده نمی‌شوند.

وی ادامه داد: ۵۰ درصد از جمعیت جامعه را زنان تشکیل می‌دهند و همین امر می‌طلبد که شکاف جنسیتی در مدیریت از بین برود.

علی محمدی اظهار داشت: ۳۰ درصد از سهم مدیریت را دولت برای بانوان تعیین کرده و ما خواهان تحقق برداشتن شکاف جنسیتی هستیم.

وی اظهار داشت: در استان همدان ۸۰ مشاور امور بانوان در اداره‌ها و نهاد‌های مختلف فعال هستند و ضروری است که از توانمندی زنان در جامعه اسلامی استفاده بیشتری شود.

وی با تاکید بر اینکه دختران و زنان جامعه باید با بالابردن توانمندی‌ها اعتماد به نفس خود را افزایش دهند افزود: دختران باید با ارایه فکر و ایده برتری خود را نشان دهند.

مشاور امور بانوان استانداری همدان عنوان کرد: فضا‌های شهری فضای تحریمی است و فضایی برای ایجاد نشاط اجتماعی در بانوان وجود ندارد.

علی محمدی با تاکید بر اینکه اسلام بر نشاط بانوان تاکید کرده ادامه داد: نشاط بانوان نشاط را در منزل و برای خانواده به ارمغان می‌آورد.

وی اظهار داشت: حوزه‌های علمیه در راستای آموزش نشاط اسلامی به دختران تلاش کنند و از تریبون‌ها و در پای منبر‌ها به مردان رفتار مناسب با دختران آموزش داده شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری همدان اظهار داشت: اگر پوشش دختران و رفتار آن‌ها نگران کننده شده است در اصل این گلایه را باید از جامعه اسلامی داشت.

علی محمدی مهمترین مطالبه بانوان و دختران را نشاط دانست و گفت: این قشر، مطالبه گر وجود مکانی برای نشاط هستند البته نشاطی که در حوزه شرع بگنجد و برای آن‌ها در جامعه تابو نباشد.

مدیرکل امور بانوان استانداری همدان ادامه داد: دختران متقاضی وجود یک فضای مفرح ورزشی در فضای باز هستند که امید است به کمک همه اقشار برای ایجاد امنیت روانی و نشاط اجتماعی دختران تلاش کرد.

علی محمدی با اشاره بیانات رهبر معظم انقلاب در بیانیه دوم انقلاب نسبت به بانوان تاکید کرد: باید زمینه حضور بانوان مبلغ در روستا‌ها نیز فراهم شود.

وی ادامه داد: روستا‌ها در معرض آسیب هستند چرا که امروزه موبایل و ماهواره به روستا رسیده، اما بانوان مبلغ به روستا‌ها اعزام نمی‌شوند.

انتهای پیام/ج

ضرورت اعزام مبلغ برای بانوان روستا‌ها

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
م ح
۱۲:۱۵ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸
عالی ترین کارممکنه خدا اجرتون بده مسائلی که نمیشه بامبلغ آقا مطرح کردبا این عمل براحتی درجریان میگذارند.ممنون