سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

درخواست سازمان انتقال خون از دارندگان گروه‌های خونی «AB منفی»

مدیر کل سازمان انتقال خون استان تهران گفت: از شهروندان دارای گروه خونی AB منفی دعوت می‌شود در این کار خیر مشارکت کنند.

سید مرتضی طباطبایی مدیر کل سازمان انتقال خون استان تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: از ابتدای سال ۹۸ تا به امروز تعداد ۳۲ هزار و ۲۱ نفر برای اهدای خون به مراکز انتقال خون استان تهران مراجعه کردند که از این تعداد ۲۶ هزار و ۳۷۶ نفر موفق به انجام این کار خیر و خداپسندانه شده‌اند.

وی ادامه داد: تعداد ۱۳ هزار و ۳۶۵ نفر یعنی ۵۱ درصد از اهدا کنندگان خون جزو افراد مستمر در سطح استان تهران هستند یعنی تعداد ۸ هزار ۶۱۴ نفر از جمعیت اهدا کننده خون جزو افراد با سابقه محسوب می‌شوند.

اهدای خون بیش از ۴ هزار نفر برای اولین بار در استان تهران

طباطبایی تاکید کرد:‌ از ابتدای سال ۹۸ تا به امروز ۴ هزار و ۴۰۸ نفر یعنی معادل ۱۷ درصد از جمعیت اهدا کننده خون برای بار اول اقدام به این کار خداپسندانه و مفید کرده‌اند.

مدیر کل انتقال استان تهران گفت: از فروردین ماه سال ۹۸ تا به امروز ۸۶۰ واحد پلاکت و یک هزار و ۲۳۲ واحد پلاسما در سطح مراکز انتقال خون تهران اهدا شده است.

وی یادآوری کرد: در حال حاضر میزان ذخایر خونی استان تهران در شرایط خوبی قرار دارد و فقط از شهروندانی که دارای گروه خونی AB منفی هستند دعوت می‌شود که بیشتر در این کار خیر و خداپسندانه مشارکت داشته باشند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.