سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توافق شورای نظامی و مخالفان سودان بر سر تشکیل دولت جدید

نمایندگان ائتلاف مخالفان و شورای نظامی انتقالی سودان بر سر تشکیل دولت جدید برای اداره کشور تا زمان انتخابات آتی به توافق رسیدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، شورای نظامی انتقالی سودان و نمایندگان مخالفان بر سر اداره کشور تا زمان برگزاری انتخابات آتی به توافق رسیدند.

پایگاه شبکه خبری الجزیره روز یکشنبه گزارش داد شورای نظامی انتقالی سودان و نمایندگان «نیروهای ائتلاف تغییر و آزادی» طی نشستی توافق کردند برای اداره کشور تا برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری آینده، دولت جدیدی تشکیل دهند.

شمس‌الدین الکباشی، سخنگوی شورای نظامی انتقالی در گفتگو با الجزیره در این باره افزود: «گفتگوها با حس‌نیت و شفافیت بسیار بالا انجام شد و درباره اداره کشور بر اقدام مشترک تأکید کردیم. گفتگوها همچنان ادامه خواهد داشت و به رسیدن نتیجه نهایی خوشبین هستیم و امیدواریم هر چه زودتر مردم سودان را در جریان نتایج این نشست قرار دهیم».

به دنبال گسترش تظاهرات اخیر علیه دولت سودان، نیرو‌های ارتش این کشور ۲۲ فروردین نهاد‌های دولتی را محاصره و بیش از ۱۰۰ عضو حزب کنگره ملی حاکم این کشور را بازداشت کردند. عمر البشیر، رئیس‌جمهور این کشور هم‌اکنون در بازداشت این نیرو‌ها قرار دارد.

ارتش با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد برای اداره کشور طی دو سال آینده شورای نظامی انتقالی به ریاست محمد عوض بن عوف، وزیر دفاع این کشور را تشکیل داده است. اما در ادامه تظاهرات‌ها، محمد عوض بن عوف کناره‌گیری خود از ریاست شورای نظامی انتقالی را اعلام و عبدالفتاح برهان عبدالرحمن، بازرس کل ارتش سودان را به عنوان جانشین خود معرفی کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آفریقا ، تظاهرات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.