سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در روز بزرگداشت روز روانشناس و مشاور عنوان شد :

هر طلاق ۱۵۰ میلیون تومان هزینه به‌دنبال دارد/ زنان آسیب‌های بسیاری از طلاق متحمل شوند

سرپرست معاونت پارلمانی حقوقی و امور استان‌های سازمان نظام روان شناسی کشور گفت : هر طلاق ۱۵۰ میلیون تومان هزینه به‌دنبال دارد،وطلاق سبب می‌شود زنان، آسیب‌های بسیاری متحمل شوند،

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، اصغر عبدالهی سرپرست معاونت پارلمانی حقوقی و امور استان‌های سازمان نظام روان شناسی کشور در همایشی که به‌مناسبت بزرگداشت روز روانشناس و مشاور در تالار شهر مشهد برگزار شد گفت: وقتی آستانه روانیِ پایین و اضطراب بر ما حاکم شد و تمامی این مشکل را با خود به‌منزل و محل کار بردیم، شاهد ایجاد مشکلات خواهیم بود.

وی افزود: چنانچه تاب آوری و قناعت زنان بالا رود و یک سازش یافتگی منطقی داشته باشند، قطعا این اتفاقات نامبارک رخ نمی‌دهد.
 
سرپرست معاونت پارلمانی حقوقی و امور استان‌های سازمان نظام روان شناسی کشور  به‌فراز و فرود‌های نظام روانشناسی اشاره کرد و گفت: روانشناسی در بیش از ۸۰ رشته در جهان مداخله می‌کند.

عبد الهی افزود: روانشناسی یک علم فراگیر در زندگی است و خوب زیستن، نازل بر این علم مقدس بوده، چراکه پهلویی از این علم دین و معنویت و پهلوی دیگر آن فیزیولوژی بشر است.

وی با بیان این موضوع که فردی که درصدد ایجاد حال خوب برای خودش است باید با این رشته انس بگیرد، تصریح کرد: چنانچه تاب‌آوری افزایش یابد هر طوفان سهمگینی در مقابل انسان، تعظیم می‌کند.

سرپرست معاونت پارلمانی حقوقی و امور استان‌های سازمان نظام روان شناسی کشور گفت: سازمان نظام روانشناسی ۲۵۰ هزار دانش آموخته دارد که در صورت ایجاد همدلی و تعامل بین آنان، قطعا می‌توانند یک کشور را اداره کنند.

عبدالهی  بر تعامل و افزایش اثربخشی به‌واسطه آن تاکید و تصریح کرد: امید است این تعاملات نقطه عطفی باشد تا مشهد را تبدیل به‌خیمه روانشناسی کند.

وی به‌مشکلات موجود در اخذ مجوز فعالیت روانشناسان اشاره و تاکید کرد: ما تراکم مراجعین و گرفتن مجوز را البته با دقت و رعایت ضوابط، می‌شکنیم، پیش از این تفکر بر این بود که فرهیختگان در تهران نشسته‌اند که رفتاری خودشیفته و نامبارک بود که خوشبختانه شکسته شد و امروز خراسان در این خصوص متکی به‌خود است و خود را مدیریت می‌کند.

سرپرست معاونت پارلمانی حقوقی و امور استان‌های سازمان نظام روان شناسی کشور با بیان اینکه وقتی جامعه ما دارای ۴ میلیون معتاد و ۴۵ درصد چاقی است، قانون‌گریزی رواج می‌گیرد، یادآور شد: وقتی ۵۶ آسیب، به‌عنوان آفت جامعه شناخته شده، تمامی این‌ها به‌پیکره جامعه ما هجمه وارد و جمعیت را تهدید می‌کند و افسردگی را به‌یک موضوعی تبدیل می‌کند که به‌هر خانه سر می‌زند، روانشناسی است که می‌تواند این معضلات را کنار بزند و انسانی شاداب را تربیت کند.

عبدالهی گفت: امروز سبک زندگی در کشور ما دچار مشکل شده و این موضوع را می‌توان در سبک معماری خود دید، امروز نه در معماری، نه تغذیه، پوشاک و نه در استفاده از هنر و فضای مجازی نمی‌توانیم افتخار کنیم.
 
انتهای پیام//ا.س

برگزاری همایش بزرگداشت روز روانشناس و مشاور در مشهد

برچسب ها: طلاق ، اخبار اجتماعی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.