سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس انجمن ملی سلاح استعفا می‌دهد

در پی تشدید تنش‌ها میان رئیس انجمن ملی سلاح و مدیر اجرایی این انجمن، «الیور نورث» اعلام کرد از سمت خود استعفا می‌دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، الیور نورث، سرهنگ سابق نیروی دریایی آمریکا و رئیس انجمن ملی سلاح روز گذشته (شنبه) اعلام کرد که از سمت خود استعفا می دهد.

الیور نورث، نظامی جمهوری‌خواه بازنشسته در نامه‌ای که بوسیله اعضای هیئت مدیره «انجمن ملی سلاح» در کنفرانس سالانه این انجمن در «ایندیاناپولیس» خوانده شد، اعلام کرد امیدوار بود تا روز دوشنبه که دوره خدمتش به پایان می‌رسد، دوباره به این سمت انتخاب شود. اما وی در این نامه نوشت: «من متوجه شدم که این اتفاق نخواهد افتاد».

ماجرای استعفای نورث از زمانی آغاز شد که «وین لاپیر» مدیر ارشد اجرایی انجمن ملی سلاح، در نامه‌ای به این انجمن نوشت «نورث» او را تهدید کرده است که اطلاعات مخربی را علیه او افشا خواهد کرد تا وی را از این سمت برکنار کند. مقامات انجمن ملی سلاح تاکنون به درخواست‌ها برای واکنش به این مسئله پاسخی نداده‌اند.

الیور نورث ۷۵ ساله در مه سال ۲۰۱۸ به عنوان رئیس انجمن ملی سلاح انتخاب شد. وی بین سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۶ میزبان یک برنامه تلویزیونی در شبکه فاکس نیوز بود. وی پیش از این هم در شورای امنیت ملی آمریکا مشغول فعالیت بود و از مشاوران رونالد ریگان، رئیس جمهور اسبق آمریکا محسوب می‌شود.

زمانی که نورث به عنوان رئیس انجمن ملی سلاح انتخاب شد، لاپیر از او تمجید کرد و او را یک جنگجوی افسانه‌ای برای آزادی در آمریکا و یک شخص با استعداد خوانده بود. این درحالی است که وی در نامه خود به انجمن ملی سلاح اعلام کرده بود که نورث قصد دارد او را تحقیر کرده و این انجمن را هم بی اعتبار کند.

به نوشته رویترز، انجمن ملی اسلحه با ۵ میلیون عضو تقریبا قدرتمندترین لابی اسلحه در آمریکا محسوب می‌شود. این انجمن روابط بسیار نزدیکی با قانونگذاران آمریکایی دارد تا زمانی که انتقاد‌ها علیه این سازمان و خشونت‌های مرتبط با اسلحه افزایش می‌یابد، حمایت بسیاری از اعضای کنگره را به دنبال داشته باشد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.