سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تجلیل از خانواده‌های اهداءکننده عضو در تنگستان

دو خانواده تنگستانی که با اهدا اعضا عزیزان خود زندگی دوباره به دیگران بخشیدند، تجلیل شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، شبکه بهداشت و درمان شهرستان تنگستان به منظور ارج گذاشتن به کار شایسته خانواده‌های اهداءکننده عضو و ترویج فرهنگ ایثار، از این خانواده‌ها تجلیل کرد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان تنگستان از خانواده‌های حیدرزاده و حیدری که با اهداء اعضاء عزیزان خود موجب بازگشت تعدادی از هموطنانمان به زندگی عادی شده‌اند، تشکر کرد و گفت: فرهنگ اهداء عضو در سال‌های اخیر با درک درست شهروندان برای نجات و زندگی بخشیدن به بیمارانی که نیازمند پیوند اعضاء هستند، رو به گسترش است.

عادل مقدس افزود: فرهنگ اهداء عضو به عنوان یک حرکت خداپسندانه باید در جامعه ترویج یابد و در همین رابطه بر خود لازم دانستیم تا از خانواده‌های اهداءکننده عضو در تنگستان تقدیر کنیم.

وی ادامه داد: هر فرد مرگ مغزی می‌تواند با اهداء یک تا ۸ اندام حیاتی خود مانند قلب، کبد، دو ریه، دو کلیه، لوزالمعده و روده، فردی را از مرگ حتمی نجات دهد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان تنگستان، ندانستن معنی و مفهوم مرگ مغزی را اصلی‌ترین مشکل فرهنگی در خصوص رضایت افراد برای اهداء عضو به بیماران نیازمند دانست و تأکید کرد: قبل از صحبت با مردم درباره پسندیده بودن اهداء عضو، باید آنان را با معنی و مفهوم علمی و دقیق مرگ مغزی آشنا کرد.

مقدس بیان کرد: همه کسانی که تمایل داشته باشند کارت اهداء عضو دریافت کنند می‌توانند با مراجعه به  نشانی اینترنتی ehda.center نام نویسی کنند.

انتهای پیام/ک

فرهنگ اهدا عضو گسترش یابد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.