سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

مهارت آموزی سربازان اختلالی در شکل دفاعی نیروهای مسلح ایجاد نمی‌کند

نماینده قرارگاه مهارت آموزی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: مهارت آموزی سربازان، اختلالی در عملکرد دفاعی و وظایف اصلی نیروهای مسلح ایجاد نکرده است.

سردار داود روشنی نماینده قرارگاه مهارت آموزی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفتگو با خبرنگار حوزه نظام وظیفه گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به این سوال که آیا فعالیت‌های مهارت آموزی باعث نمی‌شود که پادگان‌های نظامی از حالت دفاعی به حالت آموزشی تبدیل شوند، اظهار کرد: آموزش‌های مربوط به مهارت آموزی نیرو‌های مسلح در کنار وظایف اصلی‌ این نیروها که حفظ امنیت و حراست از کشور است، صورت می‌گیرد.

وی افزود: نیرو‌های نظامی در حال آموزش و تقویت بنیه دفاعی خود برای حفظ امنیت کشور، مردم و جمهوری اسلامی هستند.

نماینده قرارگاه مهارت آموزی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه سربازان پس از ترخیص از خدمت برای اشتغال مشکلاتی دارند، بیان کرد:  سربازان پس از اتمام دوره خدمت سربازی خود ممکن است شرایط دریافت آموزش‌های مهارت آموزی را نداشته باشند، چراکه اغلب آن‌ها از نظر مالی و هم زمانی مشکل دارند.

سردار روشنی با بیان اینکه بحث بیکاری در جامعه بسیار مهم است، گفت: بحث بیکاری، نظام را به این دغدغه انداخت که باید فکری اساسی برای این موضوع کرد و نیرو‌های مسلح نمی‌توانستند نسبت به این موضوع بی تفاوت باشند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری به نیرو‌های مسلح دستور دادند که در زمینه مهارت آموزی برنامه‌ریزی‌هایی برای سربازان صورت گیرد، تصریح کرد: افراد می‌توانند طبق زمانبندی در کنار وظیفه اصلی‌شان، برای دریافت آموزش‌های تخصصی‌ مورد علاقه خود زمانی را اختصاص دهند و گواهینامه لازم را اخذ کنند.

سردار روشنی افزود: این موضوع از سال ۹۶ در نیرو‌های مسلح مطرح و اجرا شد و هیچ لطمه‌ای به ماموریت و وظیفه اصلی نیرو‌های مسلح وارد نکرده است، بلکه در بسیاری از موارد به افراد کمک کرده است.

نماینده قرارگاه مهارت آموزی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: در جا‌هایی که کمبود نیروی تخصصی داشتیم، این سربازان با دیدن دوره‌های مهارتی توانستند به کمک بیایند و با سرعت بیشتری کار را جلو ببرند.

وی با بیان اینکه یک‌سری کار‌های تخصصی در داخل پادگان‌های نظامی انجام می‌شود، تصریح کرد: سربازان با دریافت آموزش‌هایی مانند مکانیکی، تراشکاری و غیره توانستند در سرعت بخشیدن انجام ماموریت‌های یگان نظامی کمک کنند و این آموزش‌های تخصصی توانسته آرامشی را در بین سربازان و خانواده هایشان ایجاد کند.

نماینده قرارگاه مهارت آموزی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به آموزش جوشکاری در زیر دریا بیان کرد: آموزش جوشکاری در زیر دریا جزء تخصص‌های نادر محسوب می‌شود که در نیرو‌های مسلح این کار در حال صورت گرفتن است.


بیشتر بخوانید: ارائه دوره‌های مهارت آموزی به سربازان


سردار روشنی با بیان اینکه سربازان توانستند با این آموزش‌ها اشتغال و کارآفرینی ایجاد کنند، تصریح کرد: سربازان نه‌ تنها با یک تخصص آشنا می‌شوند، بلکه دوره‌های لازم را هم طی می‌کنند.

نماینده قرارگاه مهارت آموزی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: سربازان در طول خدمت به نیرو‌های مسلح کمک می‌کنند و تجربه خود را افزایش می‌دهند که این موضوع به عنوان یک پایه بسیار خوب برای اشتغال بعد از خدمت آن‌ها محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

افزایش توان سربازان نیروهای مسلح با گذراندن دوره‌های مهارت آموزی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.