سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیانیه شدیداللحن نُجَباء: دولت و پارلمان عراق مسئول ادامه تجاوزات آمریکا هستند

مقاومت اسلامی نُجَباء با صدور بیانیه‌ای حمله جنگنده‌های ائتلاف آمریکا به نیرو‌های امنیتی عراق در استان کرکوک را به‌ شدت محکوم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شورای سیاسی مقاومت اسلامی نُجَباء طی بیانیه‌ای از دولت و پارلمان عراق خواست که با ایفای مسئولیت حاکمیتی خود، زمینه اخراج نیرو‌های متجاوز آمریکایی از خاک این کشور را فراهم کنند.

مقاومت اسلامی نُجَباء با صدور بیانیه‌ای حمله جنگنده‌های ائتلاف آمریکا به نیرو‌های امنیتی عراق در استان "کرکوک" را به‌ شدت محکوم کرد.

شورای سیاسی این جنبش در بیانیه صادره، آمریکا را "شیطان بزرگ" خوانده است که به‌صورت مستمر با رفتار غیرعاقلانه خود حاکمیت ملی عراق را نقض می‌کند.

مقاومت اسلامی نُجَباء با اشاره به حمله هوایی اشغالگران به نیرو‌های پلیس در منطقه "الشلامغه" استان کرکوک، خاطر نشان کرد بر خلاف ادعا‌ها مبنی بر حضور مستشاری ـ فنی آمریکا در عراق، این تعرض ثابت کرد که نیرو‌های آمریکایی با سوءنیت و آمادگی جهت تقابل نظامی، در کشور ما مستقر شده‌اند.

نجَباء ضمن "نامشروع" دانستن ادامه حضور نیرو‌های آمریکایی در خاک عراق، از دولت خواسته است که با مسئولیت‌شناسی، قوانین قاطعانه‌ای را که از ناقضان حق حاکمیت عراق سلب مصونیت می‌کند، به اجرا بگذارد.

در پایان این بیانیه، همچنین خطاب به نمایندگان مجلس عراق تصریح شده است: مسئولیت تأخیر در تصویب قانون اخراج نیرو‌های خارجی ـ که پوششی برای داعش هستند ـ را بر عهده پارلمان می‌دانیم.

گفتنی است نیرو‌های امنیتی عراق در حال انجام عملیاتی با هدف تارومار کردن بقایای داعش در استان کرکوک بودند که با حمله ناگهانی جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی در حمایت از تروریست‌ها مواجه شدند.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: آمریکا ، عراق ، تروریسم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.