سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

از امروز غبارروبی مساجد استان زنجان به مناسبت ماه مبارک رمضان آغاز شد

حجت‌الاسلام جعفر جنتی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت:طرح غبارروبی مساجد استان زنجان از امروز آغاز شد.

حجت‌الاسلام جعفر جنتی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،گفت: یکی از برکات ماه مبارک رمضان، حضور در مساجد و امامزادگان و توبه و استغفار است. حضور در مسجد و مانوس شدن با قرآن در بسیاری از روایات سفارش شده است. خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرماید: در آن (مسجد) مردانی حضور می‌یابند، که دوست دارند، پاک گردند و خداوند پاکان را دوست می‌دارد.
 
وی افزود: ماه پر فیض و برکت رمضان بهترین فرصت برای حضور در این مکان مقدس و بهره گیری از جنبه‌های عبادی آن است و در همین راستا مساجد سراسر استان در آستانه ماه میهمانی خدا غبارروبی می‌شوند تا پذیرای دل‌های دلدادگان باشد.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان ادامه داد: امسال نیز طی سنوات گذشته همزمان با دهه آخر شعبان، آیین غبارروبی از مساجد به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان از امروز هشتم اردیبهشت ماه سال جاری آغاز و تا ۱۴ همین ماه ادامه داردتا شاهد آمادگی مساجد برای این ماه مبارک باشیم

وی تصریح کرد:رنگ آمیزی، جمع آوری پرده‌ها و پوستر‌های زاید، معطر سازی و تجهیز وسایل بهداشتی در مساجد در حال انجام است و شستشوی فرش‌های مساجد نیز انجام خواهد شد.

حجت‌الاسلام  جنتی در ادامه افزود: مساجد که دارای رقبه می‌باشد در آن مساجد شاهد افطاری ساده در ایام نوروز خواهیم بود .
 
انتهای پیام/ن


 مساجد زنجان غبار روبی خواهند شد


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.