سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش مشعل سوزی ۲ میلیون دلار ارزش آفرینی برای پالایشگاه هشتم پارس جنوبی داشت

کاهش مشعل سوزی و بهبود آلایندگی زیست محیطی، باعث افزایش آفرینی دو میلیون دلاری در پالایشگاه هشتم مجتمع گاز پارس جنوبی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، رئیس بهره برداری پالایشگاه هشتم مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: با اولویت قراردادن چالش‌های تاثیرگذار در خصوص آلایندگی زیست محیطی و با راه اندازی سامانه دریافت گازسوخت در واحد ۱۲۱ (واحد تولید بخار) بخشی از خوراک سوخت مورد نیاز بویلر‌ها تامین، و از ارسال نزدیک به ۲۰ هزار متر مکعب گاز به مشعل جلوگیری شد.

صفتی افزود: با رعایت قوانین و دستورالعمل‌های موجود در خصوص محیط زیست و صیانت از محیط پیرامونی، گام‌های موثری در زمینه مسولیت پذیری در حوزه‌های اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی در این پالایشگاه برداشته شده است.

وی بیان کرد: شناسایی حوزه‌های تاثیر پذیر از شرایط عملیاتی، پایش مداوم مناطق آسیب پذیر و چالش‌های فرآیندی و ارائه راهکار‌های کنترلی برای حفظ محیط زیست پیرامونی از اهداف و اولویت‌های اساسی پالایشگاه هشتم پارس جنوبی است.

پالایشگاه هشتم یا فاز‌های ۲۰ و ۲۱ پارس جنوبی از جمله طرح‌هایی است که می‌توان آن را یک پالایشگاه تمام ایرانی قلمداد کرد. قرارداد این طرح خرداد سال ۱۳۸۸ منعقد شد و اولین تولید گاز شیرین این پالایشگاه شهریور ۱۳۹۵ با گاز ترش دریافتی از پالایشگاه چهارم صورت گرفت.

این پالایشگاه بهار سال ۱۳۹۶ به بهره‌برداری رسمی رسید.

انتهای پیام/ک

کاهش مشعل سوزی در پالایشگاه هشتم پارس جنوبی

برچسب ها: وزارت نفت ، صنعت نفت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.