سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قایق نظامی رژیم صهیونیستی وارد آب‌های سرزمینی لبنان شد

ارتش لبنان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد نقض حریم آبی این کشور از سوی رژیم صهیونیستی را تحت پیگرد قرار می‌دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، ارتش لبنان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد رژیم صهیونیستی روز شنبه بار دیگر حریم آبی این کشور را نقض کرده است.

این بیانیه را خبرگزاری رسمی لبنان (NNA) منتشر کرده است. مطابق با این بیانیه یک فروند قایق نظامی رژیم صهیونیستی بامداد روز شنبه حریم آب‌های سرزمینی این کشور را نقض کرد و به ۵۰ متری منطقه «رأس الناقوره»، واقع در جنوب لبنان نزدیک شد.

بنا به اعلام ارتش لبنان این قایق توپدار و مسلح رژیم صهیونیستی ۲۶دقیقه در این منطقه توقف  داشته است.

ارتش لبنان همچنین در بیانیه خود تأکید کرد  با هماهنگی با  نیروهای حافظ صلح سازمان ملل (یونیفل) مستقر در جنوب لبنان این نقض حریم آبهای سرزمینی را پیگیری خواهد کرد.

نقض حریم دریایی لبنان از سوی رژیم صهیونیستی چند روز پس از آن صورت می‌گیرد که الیاس بوصعب، وزیر دفاع لبنان در بازدید از مناطق جنوبی این کشور اعلام کرد در صورتی که رژیم صهیونیستی فرودگاه‌ها یا تأسیسات لبنان را هدف قرار دهد با واکنش متقابل بیروت روبرو خواهد شد.

وزیر دفاع لبنان هشدار داد نیروی هوایی این کشور در صورت بروز درگیری با رژیم صهیونیستی، فرودگاه بن گوریون این رژیم را هدف حمله قرار خواهد داد.

الیاس بوصعب با این حال احتمال هرگونه جنگ میان لبنان و رژیم صهیونیستی را بعید دانست و افزود: ارتش لبنان بازدارنده‌های کافی برای جلوگیری از درگیری مسلحانه با تل آویو را اعمال کرده است.

در زمان جنگ سال ۲۰۰۶ میان تل آویو و بیروت، رژیم صهیونیستی زیرساخت‌های شهری این کشور از جمله فرودگاه بین المللی رفیق حریری، بزرگراه‌های لبنان و نیروگاه جیه در این کشور را هدف حملات خود قرار داد که به نشت هزاران تُن نفت به دریای مدیترانه منجر شد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.