این افزایش قیمت در حالی است که هنوز نرخ قطعی میزان افزایش کرایه تاکسی در سال ۹۸ به تأیید هیئت دولت نرسیده است.
علیرضا قنادان مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران در گفتگو با خبرنگار به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در این باره گفت: سیاست سازمان تاکسیرانی همانند سالهای گذشته برخورد با هرگونه افزایش خودسرانه کرایه خطوط تاکسیرانی است.
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران ادامه داد: در حال حاضر ۸۰ هزار نفر تاکسیران در پایتخت وجود دارد که نظام نظارتی ما بر روی آنها مشغول به کار است و هرگونه شکایتی از جانب شهروندان ثبت و پیگیری میشود.
قنادان ادامه داد: تا زمانی که نرخ رسمی کرایه از سوی دولت تعیین نشود و همچنین به صورت رسمی اعلام و لازم به اجرا نشود، شاهد این گونه افزایش قیمتهای خودسرانه و بی قانونیها خواهیم بود.
وی افزود: سال گذشته بحث افزایش قیمت کرایه تاکسی به صورت سنتی انجام شد که این دوره تا خرداد ماه طول کشید و این زمان صرف شده جهت تأیید نهایی نرخ کرایه، موجب شد بی قانونی و سردرگمی برای تاکسیرانان و مسافران نیز به وجود آید.
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران با اشاره به افتتاح جشنواره تاکسیرانی گفت: شهردار تهران در حاشیه افتتاح این جشنواره گفت که میزان نرخ کرایه تاکسی در سال ۹۸ فردا در هیئت دولت مطرح میشود. امید است که با تأیید نهایی این نرخ در قوه مجریه، هرچه سریعتر نرخ کرایه قطعی سال ۹۸ تعیین و اجرا شود.
بیشتر بخوانید: فردا نرخ کرایه تاکسی را در هیئت دولت مطرح میکنم
وی ادامه داد: پس از تأیید این نرخ در هیئت دولت، نرخ کرایه تاکسی در سال ۹۸ بلافاصله به تمام خطوط تاکسیرانی ابلاغ و اجرا میشود.
قنادان تصریح کرد: در سال گذشته با توجه به افزایش ۳۰۰ درصدی قیمت لوازمیدکی خودرو باز هم شاهد این موضوع بودیم که نرخ کرایه، نرخ اردیبهشتماه سال قبل است.
وی با اشاره به بخش قابل توجهی از تاکسیرانان که به صورت قانونمند عمل میکنند، گفت: افزایش خودسرانه کرایه تاکسی برخی از خطوط مورد تأیید سازمان تاکسیرانی نیست و باز هم تأکید من بر آن است که هر چه سریعتر نرخ کرایه در هیئت دولت تأیید شود، که این امر موجب از بین رفتن بیقانونی است.
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران در پاسخ به این سوال که آیا نرخ کرایه در سال ۹۸ پس از تأیید در فرمانداری تهران لازم به اجرا است یا خیر؟ گفت: این نکته درست است که نرخ کرایه پس از تأیید در فرمانداری تهران اجرایی است، اما بنا به ملاحظاتی در دولت، سازمان تاکسیرانی تهران منتظر تأیید نهایی این نرخ در هیئت دولت میماند.
وی با اشاره به نرخ کرایه برخی از خطوط گفت: ما نیاز داریم به علت برخی از محدودیتها، کرایه برخی از خطوط را رند کنیم و علت آن هم به این دلیل است که دیگر پول خرد در بین مسافران پیدا نمیشود و اگر ما این مبلغ را رند نکنیم، باز هم شاهد بی قانونی خواهیم بود.
قنادان در پاسخ به این سوال که چرا در زمان برگزاری نمایشگاههای بین المللی کتاب تاکسی داران از مبدأ نمایشگاه به مقصد میدان رسالت اقدام به مسافرگیری نمیکنند و تاکسیرانان این خط، مسافران را به سایر خطوط هدایت میکنند؟ گفت: بازرسان ما همواره شاهد عملکرد تاکسیرانان هستند، به خصوص در این زمان که نمایشگاه بینالمللی کتاب نیز برگزار میشود.
بیشتر بخوانید: کرایه حمل و نقل عمومی در سال ۹۸ چقدر افزایش مییابد؟
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران گفت: بازرسان ما در مدت کوتاهی اقدام به بررسی شکایتهای رسیده در این خصوص میکنند و اگر انجام تخلفی در این مورد محرز شود، به طور حتم با رانندگان خاطی برخورد جدی خواهد شد.
انتهای پیام/
آیا بهتر نیست این فرصت برای همه رانندگان بصورت نوبتی پیش بیاید در سطح شهر کار کردن بسیار سخت و طاقت فرساست مثلا هر راننده تاکسی بتواند پنج سال از خدمتش را در سازمان ها و مراکز دولتی قعالیت کند