سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

متصدی نت سرا جاعل از کار در آمد

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان کرمان از اجرای طرح نظارت تخصصی بر نت سرا‌های سطح استان خبر داد و گفت: در این طرح متصدی یک نت سرا که اقدام به جعل اسناد و مدارک می‌کرد شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ سرهنگ امین یادگارنژاد، رییس پلیس فتا استان کرمان گفت: نظارت بر نت سرا‌ها بر عهده پلیس فتا است و تمامی ارایه دهندگان خدمات اینترنتی ملزم به رعایت قوانین و مقررات وضع شده هستند.

این مقام ارشد انتظامی بیان کرد: در بازدید از نت سرا‌های سطح شهر در راستای افزایش امنیت کاربران، کاهش جرایم و تخلفات در این حوزه، کارشناسان پلیس فتا حین بازدید از نت سرا‌های سطح استان، یک نت سرای متخلف را که اقدام به جعل اسناد و مدارک می‌کرد را شناسایی کردند.

وی گفت:در بررسی از سیستم‌های این نت سرای متخلف تعدادی فایل جعلی از مدارک تحصیلی، شناسنامه ای، مهر پزشکی، نامه‌های رسمی مربوط به ادارات دولتی و خصوصی و ... مشاهده که پس از هماهنگی با مراجع قضایی جهت بررسی بیشتر به آزمایشگاه فارنزیک پلیس فتا دلالت داده شدند.

یادگارنژاد افزود: پس از تحقیقات تکمیلی مشخص شد که متصدی کافی نت این اعمال مجرمانه را انجام داده که در نهایت پس از هماهنگی با مقام قضایی بازداشت و در بازجویی به عمل آمده انگیزه خود را کسب منافع مالی عنوان کرد.

وی با بیان این که این پلیس بر فعالیت نت سرا‌ها نظارت می‌کند، گفت: اگر کافی نت‌ها دستورالعمل‌های صادرشده توسط اتحادیه را رعایت نکنند آن‌ها را به مقام قضایی معرفی می‌کنیم.

یادگار نژاد همچنین افزود: ارائه هر گونه خدمات در نت سرا ها، غیر از ارائه خدمات اینترنت به صورت حضوری، ممنوع بوده و با متخلفان برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

رئیس پلیس فتا استان کرمان در خاتمه بیان داشت‌: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارشات مردمی بوده و کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویداد‌های سایبری را از این سایت دریافت کنند.

انتهای پیام/س

 

اجرای طرح نظارت تخصصی بر نت سرا‌های سطح استان کرمان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.