سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان کردستان:

پیش دبستانی بستر مناسب برای افزایش رشد اجتماعی نوآموزان با نیاز‌های ویژه

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان کردستان دوره پیش دبستانی رابسترمناسب برای افزایش اعتماد به نفس، پرورش ورشد همه جانبه اجتماعی نوآموزان با نیاز‌های ویژه عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان امروز در کارگاه تخصصی اهمیت دوره پیش دبستانی در رشد اجتماعی دانش آموزان با نیاز‌های ویژه که با حضور مربیان دوره پیش دبستانی عادی ودر محل سالن جلسات آموزش وپرورش استثنایی استان برگزار شد، گفت:دوره پیش دبستانی جزو مقاطع مهم آموزش وپرورش است و هدف اصلی آن کمک به رشد توانمندی‌های نوآموزان در ابعاد مختلف است.

خلیل رنجبر با بیان اینکه کلاس‌های پیش دبستانی در تمامی گروه‌های با نیاز‌های ویژه ضمیمه مدارس ابتدایی در سطح استان است، افزود: ۲۵۲ نفر نوآموز در دوره پیش دبستانی در ۱۳ مدرسه مستقل وضمیمه شهری پیش دبستانی با نیاز ویژه در ۱۰ شهرستان و ناحیه خدمات آموزشی، پرورشی، حمایتی وراهبرد‌های درمانی دریافت می‌نمایند.

وی گفت: از این تعداد ۸۵ نفر دختر و ۱۶۷ نفر پسر می‌باشند که بعد از ارزیابی‌های هوشی، آموزشی، پزشکی واجتماعی در این مدارس ویژه جایدهی وبا هدف حضور فعال درجامعه ودر راستای ارتقای مشارکت اجتماعی به صورت مستقل و رشد توانمندی‌های بالقوه آموزش‌های لازم را دریافت می‌نمایند.

رنجبر با اشاره به اینکه در سنین پیش دبستانی پایه واساس شخصیت کودک تشکیل وقوی‌ترین، سالم‌ترین ومتعادل‌ترین ستون‌های تکوین شخصیت وی پی ریزی می‌شود؛ تصریح کرد:یک برنامه آموزشی وپرورشی کارآمد در این دوره زمینه مناسب برای رشد ذهنی، زبانی، جسمی، اجتماعی وعاطفی نوآموزان با نیاز‌های ویژه را فراهم می‌آورد واگر به گونه‌ای مؤثرسازمان دهی شود سهولت مراحل بعدی رشد وبارور کردن استعداد‌های آنان را به همراه خواهد داشت.

وی در ادامه گفت: اهمیت ونقش حیاتی دوره پیش دبستانی مستحکم نمودن پایه آموزش، تقویت ورشد شخصیتی است که مربیان با به کارگیری مبانی روان شناختی تعلیم وتربیت، داشتن بصیرت وتعهد در مسیر پرورش و هدایت حس کنجکاوی، تقویت مهارت‌ها، استعداد‌ها وتوانمندی‌های بالقوه نوآموزان گام برمی دارند.

رنجبر در ادامه اساس شکل گیری شخصیت کودک را در دوره پیش دبستانی دانست وتصریح کرد: معلمان پیش دبستانی از طریق فعالیت‌های مختلف مثل بازی و کار‌های دستی به تدریج زمینه نظم و انظباط فکری را در دانش آموزان با نیاز‌های ویژه ایجاد کرده و در چارچوب راهکار‌های پرورشی و آموزشی زمینه‌های لازم ایجاد محیطی مناسب رشد و پرورش این نوآموزان خاص را فراهم می‌کنند.

شایان ذکر است در این کارگاه مباحث تخصصی در حوزه اختلالات یادگیری ودانش آموزان دیر آموز توسط کارشناسان حوزه استثنایی به حاضرین ارائه وبه سئوالات آنان پاسخ داده شد.

انتهای پیام/ع

۲۵۲ نفر نوآموز در دوره پیش دبستانی در ۱۳ مدرسه مستقل با نیاز های ویژه خدمات آموزشی دریافت می کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.