سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راه اندازی خطوط پرسرعت HOV برای تردد تاکسی

مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران از احداث خطوط پرسرعت(HOV ) برای تردد تاکسی ها و خودروهایی که بیش از 2 یا 3 مسافر دارند خبر داد.

محمد احمدی بافنده در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با اعلام این خبر گفت:‌مطالعات احداث مسیرهای ویژه تردد تاکسی ها و خودروهای با تعداد سرنشین بالادر دست بررسی است.

وی افزود: متوسط سرعت تاکسیها در تهران 16 کیلومتر است در حالیکه سرعت کمتر از 30 کیلومتر مساوی با راندمان بسیار پایین محاسبه می شود و اگر بتوانیم اقداماتی را صورت دهیم که سرعت حرکت تاکسی ها افزایش یابد به دنبال آن راندمان عملکرد تاکسیرانی بالا می رود و همچنین این موضوع تاثیرات مستقیم در کاهش میزان آلایندگی ها خواهد داشت.

مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران اظهار داشت: در بسیاری از ساعات به ویژه در روزهایی که با بارندگی مواجه هستیم تاکسی ها مانند خودروهای شخصی در ترافیک متوقف می مانند و عملا نمی توانند کارکرد مناسب داشته باشند و در خدمت مردم باشند به همین دلیل موضوع احداث خطوط HOV مطرح شده که می تواند تاکسیها را از گره ترافیک رها سازد و سبب ارتقای راندمان کار شود.وی بیان کرد:‌امیدواریم که در سال آتی زمینه اجرایی شدن این طرح فراهم شود.

احمدی بافنده ادامه داد: متاسفانه تاکسی در شهر تهران نقش ناوگان حمل و نقل عمومی را ایفا می کند در حالیکه در دنیا وسیله نقلیه نیمه عمومی است که بر اساس مبدا و مقصد مسافری مشخص حرکت می کند اما در کشور ما و به ویژه در تهران مانند مینی بوس و اتوبوس به صورت خطی نسبت به جابجایی مسافران اقدام می کند.

وی خاطر نشان کرد: ایجاد تعمیرگاه های شبانه برای ارائه سرویس و تعمیرات مورد نیاز تاکسیها در طول شب وآمادگی آنها در طول روز هوشمند سازی ناوگان،‌ایجاد پایانه های مسافربری جدید ارائه تسهیلات و امکانات رفاهی به راننده ها و همچنین ایجاد بستر برای ارائه خدمات درمانی بهتر به راننده ها از جمله اقدامات در دستور کار است./ز
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.